تجمع اعتراض‌آمیز ۱۰۰ نفر مقابل فرمانداری طبس

تجمع اعتراض‌آمیز 100 نفر مقابل فرمانداری طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، ساعتی پیش حدود ۱۰۰ نفر از غرفه‌داران برادر و خواهر نمایشگاه فروش بهاره طبس، مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند که در ادامه ۷ نفر از معترضان برای گفت‌وگو و مذاکره با فرماندار طبس اجازه ورود به فرمانداری یافتند.

نمایشگاه فروش بهاره طبس که با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و مجمع امور صنفی شهرستان طبس، از ۲۰ اسفندماه در محل ترمینال طبس آغاز به کار کرده است، براساس پلاکاردهای نصب شده در سطح شهر قرار بوده تا پایان ۲۹ اسفندماه دایر باشد، اما صبح امروز تعطیل شده است.

این نمایشگاه دارای حدود ۱۵۰ غرفه است که حدود نیمی از غرفه‌ها متعلق به اصناف و فروشندگان طبسی است.

ظاهراً دلیل تعطیلی زودهنگام نمایشگاه، اعتراض برخی از واحدهای صنفی طبس و در راستای پشتیبانی و حمایت از اصناف بومی اعلام شده است.

یکی از غرفه‌داران بومی معترض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: نمایشگاه فروش بهاره طبس در سال گذشته نیز یک روز زودتر از موعد مقرر تعطیل شد، و امسال نیز براساس قرارداد منعقد شده، مدت نمایشگاه ۱۰ روزه است که باید از ۱۹ تا ۲۹ اسفندماه دایر می‌بود، اما برخلاف قرارداد و تبلیغات انجام شده، نمایشگاه بدون اطلاع قبلی صبح امروز تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه باید به مردم در مورد محل خرید کالاهای مورد نیازشان حق انتخاب بدهیم، خاطرنشان کرد: طبیعی است که در نمایشگاه‌ها کالاها با قیمت پایین‌تر از بازار عرضه می‌شود و در واقع راه‌اندازی نمایشگاه‌های عرضه کالا نیز در راستای تنظیم بازار و حمایت از مصرف‌ کنندگان است.

یکی دیگر از تجمع ‌کنندگان با اشاره به اینکه بیشتر مردم خریدهای خود را برای روزهای پایانی نمایشگاه می‌گذارند، تصریح کرد: اگر قرار بود نمایشگاه سه روز قبل از موعد تعطیل شود باید زودتر به غرفه‌داران اطلاع داده می‌شد تا از خرید جنس جدید به ویژه کالاهای فاسد شدنی خودداری کنند.

هم‌چنین یکی دیگر از حاضران با بیان اینکه هزینه زیادی برای خرید کالا و راه‌اندازی غرفه در این نمایشگاه متحمل شده‌ام، گفت: معمولاً باید برای استقرار نمایشگاه مکانی مسقف مانند سالن‌های ورزشی اختصاص یابد، اما مکان در نظر گرفته شده برای نمایشگاه فروش بهاره طبس فضایی روباز و بسیار نامناسب است.

عدم برنامه‌ریزی مطلوب برای برپایی نمایشگاه و عدم برگزاری مراسم افتتاح نیز از دیگر موارد مورد اعتراض تجمع ‌کنندگان بود.

خواسته اصلی غرفه‌داران معترض، بازگشایی نمایشگاه تا پایان روز ۲۹ اسفندماه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =