مسئولان مصلحت نظام را در نظر گیرند

مسئولان مصلحت نظام را در نظر گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام احمد مؤدب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: سال ۱۳۹۰ را در حالی سپری کردیم که استکبار جهانی با بکارگیری تمامی امکانات و اهرم‌های حتی غیر انسانی خود به دنبال ضربه زدن بر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بود.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی تمامی نیروهای داخلی و خارجی خود و دولت‌های خودفروخته را بسیج کردند تا با مضمحل کردن ملت ایران زمینه کم‌رنگ شدن انتخابات نهمین دوره مجلس را فراهم کنند تا بتوانند نظام جمهوری اسلامی ایران را غیر مردمی معرفی کنند.

خطیب جمعه موقت طبس اضافه کرد: اما به لطف خداوند متعال این همه هجمه نتوانست تزلزلی در ملت ایران ایجاد کند و مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رأی پیروزی و حماسه‌ای دیگر آفریدند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان نظام چه در دولت و چه در مجلس، کارآمد و باکفایت بوده و با تدبیر عمل کرده‌اند، گر چه قبول داریم که مشکلاتی هم وجود دارد، اما نباید مسائل و تذکرهایی مطرح شود که شیرینی پیروزی بزرگ انتخابات را در کام ملت تلخ کند و در واقع باید در بیان تذکرها، صلاح و مصلحت هم در نظر گرفته شود.

امام جمعه موقت طبس با بیان اینکه از دولت و مجلس پشتیبانی و حمایت می‌کنیم، یادآور شد: ممکن است برخی تذکرها حق باشد، اما بیان حق هم جایی دارد.

وی تصریح کرد: مسئولان نظام باید بدانند که با مدیریت رهبر معظم انقلاب است که مشکلات بروز نکرده و توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود و باید همواره مطیع و قدردان ولایت باشیم.

مؤدب در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روزهای پایانی سال ۱۳۹۰، بیان کرد: همان‌طور که نهادها و تجارتخانه‌ها در پایان سال حساب‌رسی می‌کنند، مردم نیز اعمالشان را محاسبه کرده و اگر کوتاهی کرده‌اند از خدا آمرزش و مغفرت بطلبند.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی سال وجودمان را از گناه، کینه و کدورت پاک کرده و در مورد اعمالمان، خودمان به خودمان پاسخ‌گو باشیم.

خطیب جمعه موقت طبس گفت: در لحظه تحویل سال جدید، بهتر است بر سر مزار شهدا، یا در حرم امامان و امام‌زادگان حضور یابیم و علاوه بر این روزه گرفتن و دعا کردن هم در اعیاد مستحب است.

وی هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود، اسلام را دین سعادت واقعی فردی و اجتماعی و سلامت جسمی و روحی دانست و اظهار داشت: دین مبین اسلام کاملاً مطابق با عقل و فطرت انسان و حلّال مشکلات بشریت است و نه تنها هیچ‌گاه نخواسته جلوی خوشی انسان را بگیرد بلکه اگر به دستورات و احکام اسلام توجه و عمل کنیم به گرفتاری و مصیبت دچار نشده و به سلامت و سعادت مادی و معنوی می‌رسیم.

مؤدب تصریح کرد: هیچ مسلک و مرامی در عالم تضمین کنند سعادت انسان در همه ابعاد نیست، مگر قانون الهی که در قرآن کریم و دین مبین اسلام متجلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =