قلب طبس به تملک ارباب درآمد / اهتزاز پرچم ارادت طبسی‌ها به سالار شهیدان

ساعاتی مانده به آغاز ماه محرم الحرام، ماه عزای تمام هستی، پرچم سیاه عزای امام حسین علیه السلام در طبس به اهتزاز درآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس نیوز، _فاطمه ابوالحسنی رحمانی_ عصر امروز دوشنبه بیست و نهم ذی الحجه، پرچم سیاه عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در میدان انقلاب اسلامی طبس با حضور عاشقان و دلدادگان آن حضرت از مردم و مسئولان، به اهتزاز در آمد.

اهتزاز این پرچم در جای جای ایران اسلامی و سیاه پوش شدن شهرها دراین ایام بی شک ، نشانی از مهر مردم این سرزمین به سید و سالار شهیدان است و خود زبان گویایی برای پاسخ به کور دلانی است که وقیحانه و به خیال خام خود میخواهند فرهنگ عاشورایی را از دل این مردم بزدایند.

در آغاز مراسم با دعوت علی کدخدایی، مجری برنامه که از قاریان برجسته در طبس نیز هست, حاضران و عزادارن به محضر امام شهیدان, حسین بن علی علیه السلام ، خاندان مطهر و یاران باوفایش سلام داده و ادای احترام کردند و سپس شعار لبیک یا حسین و لبیک یا زینب در میدان انقلاب اسلامی طبس طنین انداز شد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی سخنران ویژه مراسم در میدان انقلاب اسلامی در میان مردم عزادار طبس گفت: امروز این جمعیت آمده اند تا اعلام کنند ما عزاداریم به خاطر شهادت حسین(ع) چرا که تمام خوشبختی ما به خاطر پیوند با این خاندان است .

وی افزود: عده ای در ظاهر شاید خوشبختی برایشان نباشد و گناهکار باشند اما در محفل امام حسین علیه السلام متحول می شوند. حرم امام حسین(ع) در گناهکاران هم اثر دارد و انقلاب درونی در آنان ایجاد و نور ایمان را در وجودشان زنده می‌کند.

شهردار طبس نیز در حاشیه این مراسم در مصاحبه ای با خبرنگار طبس نیوز گفت: این پرچم به ابعاد ۶ متر در هشت متر “پنجاه متر مربع” در ارتفاع ۳۰ متری هرسال در همین میدان برافراشته می شود.

وی افزود: هرسال اول ماه محرم و همزمان با تعویض پرچم بارگاه نورانی اباعبدالله الحسین، ما نیز پرچم مشکی را به نشانه ی عزاداری عمومی برپا می کنیم، این نماد عزادار بودن ما برای فرزند پاک پیامبر و نشان این است که هرگز پیام عاشورا را فراموش نخواهیم کرد .

در ادامه این مراسم که برای اولین بار در شهر طبس با حضور مردم و مسئولان، به همت هیئات مذهبی شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر برگزار شد ، همزمان با نوحه سرایی جلال ابراهیمی و حاج صادق قاضی زاده، پرچم سیاه عزاداری سرور و سالار شهیدان در میان عاشقان و عزاداران آن امام مظلوم به اهتزاز درآمد .

پرچم سیاه خبر آمدن محرم را می دهد و گویی خون دل زینب، صدای دخترک سه ساله، ناله‌های رباب و صدای آب را همراه با نسیم در کل شهر می‌پراکند.

پرچم می‌گوید که روزهای خونین زمین دوباره آمد، روزهای دل شکستگی زهرا و سرشکستگی آب، روزهای بی‌تابی کودکان شش‌ماهه.

با چکاچاک شمشیر عباس علیه السلام و علی اکبر جوان، بانگ هزار و چهارصد ساله زمان برای بیداری قلب‌ها و دل‌ها و شنوایی گوش‌ها بلند می‌شود و شور و شعور حسینی دوباره بیدار خواهد شد.

محرم آمد تا بار دیگر همراه با حزن و ماتم واقعه کربلا، به خاطر بیاوریم حسین علیه السلام و درس‌هایش را و مرور کنیم فلسفه قیامی را که تا امروز، بیش از ده قرن زنده مانده و همواره پویا به مسیر تعالی ادامه داده است.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 1 =