امام جمعه طبس: ترجمه امروزی پیام عاشورا مرگ بر آمریکاست

امام جمعه طبس گفت: هدف امام حسین(ع) زنده نگه داشتن دین بود و عاشورا درس‌های بسیاری برای انسان‌ها در طول تاریخ داشته و دارد و ترجمه امروز پیام عاشورا مرگ بر آمریکاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس نیوز، گردهمائی مبلغین، هیئات مذهبی، مداحان، مساجد، دهیاران وشوراهای اسلامی باموضوع محرم، وقف و زکات به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس، اداره تبلیغات و کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز در محل دفتر امام جمعه برگزارشد.

این گردهمایی با موضوع محرم، وقف و زکات ، با حضور حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس ، معاون استاندار و فرماندار ویژه ، شهردار و شوراهای اسلامی، دهیاران، مداحان، مبلغان و اعضا هیئات مذهبی انجام شد .

حجت الاسلام محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس در این جلسه با اشاره به جمله پیامبر” حسین منی و انا من حسین ” گفت: این جمله دو معنی دارد . یکی معنی ظاهری حدیث و دیگری معنی باطنی آن است.

وی در تبیین مفهوم باطن حدیث گفت: این است که هرچیز یک علتِ وجود دارد و یک نگهدارنده. پیامبر با این جمله تاکید کرده است که اسلام را من به امر خدا ایجاد کردم و حالا این دین نگهداری میخواهد، دشمنان دنبال نابودی دین بودند و اگر حسین نبود دین باقی نمی ماند.

امام جمعه طبس با اشاره به اوضاع امروز جهان و استکبار و تشبیه آن به زمان امام حسین گفت: زیر یوغ استکبار رفتن هرگز نباید اتفاق بیفتد و قیام امام حسین علیه السلام جز با سیاست توجیه ندارد.

وی افزود: اسلام به انحراف می رفت اگر عاشورا نبود. در زمان عاشورا دشمنان هلهله میکردند که صدای حسین ب مردم نرسد و امام حسین دلیل آن را پر شدن شکمها از لقمه های حرام دانست و دیگر با شمشیر ها صحبت کرد و گفت بدن مرا قطعه قطعه کنید تا اسلام زنده بماند.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد اقتدار شیعه امام حسین است و دشمن به هر طریقی میخواهد این را از ما بگیرد و مردم باید هوشیار باشند و فرهنگ عاشورا باید جایگاه اصلی و واقعی خود را بیابد.

وی افزود: هدف امام حسین زنده نگه داشتن دین بود و عاشورا درسهای بسیاری برای انسانها در طول تاریخ داشته و دارد و ترجمه امروز پیام عاشورا مرگ بر امریکاست.

امروز ️هیئت‌های مذهبی از پایگاه‌های حفظ اسلام هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس نیوز، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در این گردهمایی با اشاره به پیام عاشورا در طول تاریخ و پس از هزار و چهارصد سال ک از آن گذشته گفت: پیام امام حسین در تاریخ ماندگار شد و رویکرد عاشورا به ما و شماست . چگونه زندگی کردن و چگونه مردن پیام عاشوراست.

وی افزود: شهدا زندگانی هستند ک مرده اند و ما زندگانی هستیم که مرده ایم.

فرماندار ویژه طبس با بیان این که اگر پیام عاشورا منتقل نمی شد ، عاشورا گنگ و مبهم بود.

وی در ادامه با اشاره به نماز ظهر عاشورا گفت: چرا باید نماز در صحنه جنگ خوانده میشد؟ در این مسئله یک جنبه بعد معنویست و باقی بعد سیاسی است. نماز ستون دین است و حضرت با اقامه نماز به به کسانی که تهمت خارجی بودن به اهل بیت زدند فهماند که ما مسلمانیم و خارجی نیستیم .

وی تاکید کرد: کار هیئات مذهبی هم همین است ، یک بعد، بعد معنویست و یک بعدش سیاسی است و یکی از پایگاههایی که باعث ماندگاری اسلام شد هییات مذهبی است .

هدف برگزاری گردهمایی تعامل و همدلی بین مجموعه مبلغان، مساجد و هیئت‌های مذهبی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس نیوز، حجت الاسلام محمد قناعت رییس اداره تبلیغات طبس در این جلسه گفت: هرسال جلسات مختلفی در این زمینه انجام میشد و امسال با مشورت باهمه عزیزان تصمیم بر این شد ک این جلسه به صورت منطقه ای برگزار شود و به این صورت سه همایش در سه بخش دیهوک دستگردان و طبس برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی، تعامل و همدلی بین مجموعه مبلغان ، مداحان مساجد و هیئات است.

قناعت همچنین درسخنانش گفت: چهارمین دوره انتخابات کانون مداحان اهل بیت همزمان با کل کشوردر تاریخ نهم آذر ماه ۹۷ در طبس برگزار خواهد شد.

وی در خصوص مبلغین سنتی محله ها و روستاها نیز افزود: تا حد امکان مبلغین سنتی به ما معرفی شوند تا آموزش‌هایی به آنان داده شود.

قناعت گفت: در مورد درخواست کتبی برای روحانی ، گاهی عزیزان در محله ها و روستاها و جاهای مختلف، خودشان با روحانی مرتبطند و در مراسم دعوت می کنند ، این ایرادی ندارد اما اداره اوقاف می بایست در جریان حضور مبلغین باشد . ما حمایت و تقویت میکنیم و تقاضا کرد این ارتباط حتما انجام شود و اینکار برای ثبت تبلیغی روحانیون هم لازم است.

وی همچنین افزود: نقش ولایت فقیه در مدیریت بحران ها ، گفتمان امر به معروف و نهی از منکر ، بیان دست اوردهای نظام، هفته دفاع مقدس همزمان با محرم ، زنده نگاه داشتن یاد شهدا مخصوصا شهدای مدافع حرم و نماز اول وقت در ایام محرم مواردیست که بایستی به آن پرداخت شود.

حجت الاسلام قناعت به مشکلات بانوان نیز اشاره کرد و افزود ایرادی که بانوان میگیرند این است که در جلسات و هئیات جایگاه مناسبی برای آنان در نظر گرفته نمی شود و باید به این مسئله پرداخته شود.

وی همچنین بر شرکت باشکوه هیئات در روزهای چهارم و یازدهم محرم در نماز جمعه تاکید کرد.

خبرنگار: فاطمه ابوالحسنی رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =