طلسم ۷ ساله راه طبس- بشرویه شکست

یکی از مهم ترین خواسته های مردم شهرستان های طبس و بشرویه بازگشایی راه طبس– بشرویه از مسیر خداآفرید بود که به زودی محقق خواهد شد.

طبس نیوز:یکی از مهم ترین خواسته های مردم شهرستان  های طبس و بشرویه بازگشایی راه طبس– بشرویه از مسیر خداآفرید بود که به زودی محقق خواهد شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خراسان،یکی از مهم ترین خواسته های مردم شهرستان  های طبس و بشرویه بازگشایی راه طبس– بشرویه از مسیر خداآفرید بود که مطالعه این طرح در سفر اول رئیس  جمهور قبلی به استان یزد به تصویب رسید ولی در این سال ها اجرایی نشد تا این که بالاخره بعد از ۷ سال طلسم این پروژه مهم شکسته و عملیات بازگشایی این مسیر آغاز شد.

فرماندار ویژه طبس طول راه فعلی طبس-بشرویه از مسیر ده محمد را ۱۲۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت: با احداث راه جدید طبس-بشرویه از مسیر خداآفرید، این مسیر مواصلاتی زوار بارگاه امام هشتم(ع) ۶۰ کیلومتر کاهش می  یابد ضمن این که با بازگشایی و احداث راه طبس– بشرویه از مسیر خداآفرید، ۱۰ روستای طبس و ۸ روستای بشرویه از مزایای این پروژه بهره  مند می  شوند. به گفته«طالبیان مقدم»، برای آغاز عملیات نقشه  برداری و بازگشایی راه طبس– بشرویه از مسیر خداآفرید ۵ میلیارد ریال توسط وزارت راه و شهرسازی، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل ماده ۱۸۰ فرمانداری ویژه طبس، ۷۳۰ میلیون ریال از محل همین ماده در فرمانداری بشرویه و یک میلیارد ریال هم از محل اعتبارات تملک دارایی  های سرمایه  ای فرمانداری بشرویه به این پروژه اختصاص یافته و هم  اکنون عملیات نقشه  برداری به  صورت همزمان از سمت طبس و بشرویه آغاز شده است.

مسیر در ۴ ماه بازگشایی می شود

وی هزینه نهایی احداث این راه را حدود ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و با توجه به این که این پروژه از نظر اعتباری کد و ردیف مشخص دارد، گفت: اعتبار مورد نیاز پروژه طی سال  های آینده به  صورت مرتب اختصاص خواهد یافت، اما در حال حاضر هدف اصلی بازگشایی مسیر خاکی طی حداکثر ۴ ماه آینده است تا مشکل مردم روستاهای طول این مسیر رفع شود.

به گفته وی، برای تسریع در احداث این راه و کاهش هزینه  های مربوط، اداره های راه و شهرسازی طبس و بشرویه نیز مکلف به تامین امکانات، تجهیزات، ماشین  آلات و نیروی انسانی مورد نیاز این پروژه هستند.

وی با اشاره به بازدید اخیر جمعی از مسئولان از محل احداث این راه گفت: بخش زیادی از این مسیر خاکی و قابل تردد است و فقط حدود ۳ کیلومتر آن به بازگشایی نیاز دارد.

وی احداث این راه را باعث صرفه  جویی در هزینه و وقت مردم دانست و افزود: روستاهای ییلاقی و مناطق گردشگری زیبایی در طول راه طبس– بشرویه از مسیر خداآفرید وجود دارد که با بازگشایی این مسیر، امکان مراجعه و استفاده مردم از این مناطق فراهم می شود.

به گفته «طالبیان مقدم»، علاوه بر این با توجه به طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر اضافه شدن ۲۰ نماینده به مجموع نمایندگان و تقسیم حوزه انتخابیه شهرستان  های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان به دو حوزه و اختصاص یک نماینده مستقل به شهرستان  های طبس و بشرویه، احداث این راه می  تواند تأثیر بسزایی در افزایش پیوند و ارتباط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین شهرستان های بشرویه و طبس داشته باشد و برخی از مشکلات مربوط به گستردگی این حوزه انتخابیه را کاهش دهد.

وی با اشاره به وجود زیرساخت  های قابل  توجه مانند فرودگاه، راه  آهن، کارخانه و معادن متعدد در طبس، بازگشایی راه طبس– بشرویه از مسیر خداآفرید و کم شدن مسافت بین این دو شهرستان را کمک مؤثری برای بهره مندی بشرویه از زیرساخت  های طبس عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =