یک لاشه قوچ وحشی توسط محیط بانان طبس کشف شد/متخلفان متواری شدند

رئیس محیط زیست طبس گفت: در پی گزارشی مبنی برحضور دو شکارچی غیر مجاز در منطقه پیشنهادی گلشن یک لاشه قوچ وحشی کشف و ضبط شد.

طبس نیوز: رئیس محیط زیست طبس گفت: در پی گزارشی مبنی برحضور دو شکارچی غیر مجاز در منطقه پیشنهادی گلشن یک لاشه قوچ وحشی کشف و ضبط شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر، اسد الله حاتمی بیان داشت: روزگذشته در پی گزارش واصله مبنی بر اینکه که دو نفر شکارچی در منطقه پیشنهادی گلشن اقدام به شکار غیر مجاز نموده‌اند مامورین به منطقه اعزام شدند که در گشت و کنترل شدیدی که انجام شد دو نفر متخلف شناسایی شدند که از این دو نفر یک لاشه قوچ وحشی کشف و ضبط شد و متخلفین متواری شدند که بزودی دستگیر و تحویل مقامات قضایی خواهند شد.

تشکیل ۱۸ پرونده شکار غیر مجاز در طبس

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ مورد پرونده در رابطه با شکار و صید تشکل شده که در این رابطه ۲۸ نفر متخلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی گفت: بیشترین تخلف به دلیل گستردگی و وجود زیستگاه‌های متنوع در بخش مرکزی شهرستان طبس انجام می‌شود.

رئیس محیط زیست طبس یادواری شد: بیشترین ضرر و زیان مربوط به یوزپلنگ آسیایی ست که ۲۵ میلیون تومان پرونده جریان دارد و کمترین ضرر و زیان مربوط به آبزیان و سخت پوستان بوده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ قبضه اسلحه ساچمه زنی و گلوله زنی کشف و ضبط شده که از مجموع آن‌ها سه قبضه قاچاق بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =