طبس،بهترین گزینه برای پایتخت سیاسی اداری ایران است

امام جمعه طبس در نامه‌ای به ریاست مجلس شورای اسلامی به معرفی ویژگی‌های شهرستان طبس پرداخته و طبس را بهترین گزینه برای پایتخت سیاسی اداری ایران شدن دانست.

طبس نیوز: امام جمعه طبس در نامه‌ای به ریاست مجلس شورای اسلامی به معرفی ویژگی‌های شهرستان طبس پرداخته و طبس را بهترین گزینه برای پایتخت سیاسی اداری ایران شدن دانست.

به گزارش طبس نیوز به نقل از نهاد امامت جمعه طبس متن نامه حجت الاسلام و المسملین مهاجریان که به امضای احمد طالبیان مقدم فرماندار طبس نیز رسیده است بدین شرح است:

حضور ذیشرافت جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی دام توفیقه

سلام علیکم

احتراماً با گرامیداشت سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، و عرض تسلیت ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین علیه السلام و ایام شهادت رسول مکرم اسلام و کریم اهلبیت و حضرت ثامن الائمه علیهم السلام و آرزوی توفیق روزافزون برای شما و همکاران گرامی، باستحضار می‌رساند که با توجه به تصویب طرح کلی انتقال پایتخت سیاسی و اداری به خارج تهران بنظر می‌رسد طبس بجهات مختلف۱- گستردگی زمین ۲- مرکز ایران بودن ۳- همجواری با چند استان مهم کشور ۴- جایگاه سیاسی در دنیا (شکست آمریکا و عصبانیت) ۵- معادن متنوع و متعدد حتی نفت و گاز ۶- فرودگاه ۷- خطوط ریلی از آسیای میانه تا آبهای گرم خلیج فارس ۸- نبود مشکل برای ایاب و ذهاب هوائی و زمینی ۹- وجود قدیمی‌ترین سد خاورمیانه ۱۰- برخورداری از هوای سالم در چهار فصل و غیره طبس جای مناسبی بنظر می‌رسد انشاء ا… مورد نظر کار‌شناسان محترم قرار بگیرد.

 سید ابراهیم مهاجریان                                              احمد طالبیان مقدم

امام جمعه شهرستان طبس                                معاونت استاندار و فرماندار شهرستان طبس

شایان ذکر است این نامه برای هیئت دولت، ائمه جمعه دیهوک و عشق آباد، دکتر سهرابی مشاور رهبری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار استان خراسان جنوبی، شوراهای اسلامی شهرستان طبس، بخش دستگردان و بخش دیهوک جهت اطلاع و اقدام لازم رونوشت شده است.

3 دیدگاه دربارهٔ «طبس،بهترین گزینه برای پایتخت سیاسی اداری ایران است;

  1. آخه طبس که تو کاسه قرار داره و مرکز و پایین شهر که بعضی اوقات هوا خفه کننده میشه اون با۳۵هزار جمعیت حالا فک کن ۱۰۰ هزار بشه بعدشم زلزله طبس یادتون نره که اگه دوباره اونم زمان پایتختی بشه چی میشه بعدشم همه از مرکزیت فرارین تهران نگاه یزد نگا بیرجند ده سال پیش حالا رو نگاه یه مشت آدم بی فرهنگ میریزن توش و غصه و آبروریزیش مال ماست.

  2. امام جمعه محترم طبس——— حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم——— طبس شهر بزرگی است و منابع زیاد و هوای سالم هم دارد———- از انتقال پایتخت به طبس هم استقبال می کنیم.———– اما با برنامه ریزی های ناصحیح دیگر نه هوا و نه زمینی وجود خواهد داشت تا طبس توسعه یابد. اگر به مکان احداث کارخانه فولاد نگاهی بکنید خواهید دید در چند سال آینده هوای شهر طبس هم آلوده خواهد شد. به این کارخانه در کمتر از پنج کیلومتری شمال طبس زمین داده اند و این یعنی آلودگی هوا و بسته شدن حریم شهرطبس یعنی گران شدن زمین و مشکلات دیگر ————- امام جمعه محترم طبس به این کارخانه ۶۰ هکتار زمین در بالادست آب و باد های غالب طبس داده اند. یعنی تمام آلاینده های هوا و حتی آب از زمین و هوا وارد طبس می شود. پیشنهاد می کنم به این شرکت ۲۰۰ هکتار زمین در سمت جنوب شهر داده شود. تا هم مشوق سرمایه گذار باشد و هم شهر طبس به جمع شهرهای آلوده اضافه نشود.—————-

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =