افزایش ۶۵ درصدی آمار طلاق در طبس

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از افزایش ۶۵ درصدی ثبت آمار طلاق در این شهرستان خبر داد و گفت: بی‌توجهی به برخی از سنت‌ها پیامدهایی تلخ مانند طلاق دارد.

طبس نیوز: معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس از افزایش ۶۵ درصدی ثبت آمار طلاق در این شهرستان خبر داد و گفت: بی‌توجهی به برخی از سنت‌ها پیامدهایی تلخ مانند طلاق دارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر، احمد طالبیان مقدم صبح شنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی طبس اظهارکرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا این معظل و مشکل را در طبس برطرف سازیم چرا که وقتی آمار طلاق بالا رود خداوند لطف و رحمتش را نیز کم می‌کند.

فرماندار طبس با بیان اینکه یکی از اصلیترین وظایف دولتی و حاکمیتی ثبت وقایع حیاتی است، بیان داشت: ثبت به موقع وقایح حیاتی عامل رشد و شکوفایی هر کشور است.

وی با اشاره به اینکه ثبت به موقع وقایع حیاتی از عوامل بسیار مهم توسعه و برنامه‌ریزی هرجامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی درست و تهیه سند چشم انداز برای امور مختلف عمرانی، اقتصادی و فرهنگی تنها با ثبت دقیق و جامع وقایع حیاتی امکان‌پذیر است.

طالبیان مقدم با بیان اینکه امار و اطلاعات درست و صحیح برتمام جنبه‌های زندگی اجتماعی افراد تاثیرگذار است، تاکید کرد: برای ثبت به موقع وقایع حیاتی باید فرهنگ سازی شده و لزوم مبادرت به این امر آن هم در کوتاه‌ترین زمان باید برای عموم مردم تبیین شود.

فرماندار طبس گفت: جایگاه ثبت احوال به عنوان یکی از سازمانهای زیرمجموعه وزارت کشور درجامعه بسیار والاست و با توجه به ارتباط مستقیم آحاد جامعه با این سازمان نگه داشتن حرمت مردم و تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه فعالیت این سازمان باشد.

وی افزود: کلیه دستگاههای اجرایی که در راستای هم حرکت می‌کنند باید باهمکاری و هم افزایی بیشتر در جهت برطرف کردن نیازهای یکدیگر گام بردارند.

ولادت ۵ درصد افزایش یافت

رئیس ثبت احوال طبس در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت ۹ ماهه وقایع حیاتی این شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۳۹ واقعه ولادت در این شهرستان ثبت شده که ۴۲۴ نوزاد پسر و ۴۱۵ نوزاد دختر بوده‌اند.

حسین بخشایی با بیان اینکه از مجموع ولادت‌های امسال این شهرستان ۱۹۰ پسر و ۱۹۶ دختر در روستا‌ها متولد شده‌اند، گفت: نسبت ولادت ۱۰۶ نفر به ۱۰۰ نفر بوده است.

وی بیان داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۶۱ مرد و ۵۲ زن در شهر و ۳۲ مرد و ۴۱ زن در روستا‌ها ثبت وفات شده است.

رئیس ثبت احوال طبس ادامه داد: در سال جاری استان خراسان جنوبی در ثبت به موقوفات که ۱۰ روز مهلت قانونی تعیین شده رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

وی نرخ ثبت ولادت در مهلت قانونی را ۹۹. ۸۴ درصد و نرخ ثبت وفات را ۹۹. ۳۹ درصد در طبس اعلام کرد و همکاری خوب کارکنان و مسئولین ذی ربط را در این امر بسیار مهم و قابل تقدیر دانست.

بخشایی از افزایش پنج درصدی ولات در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: طی این مدت وفات شش درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از کاهش ۱۵ درصدی ازدواج و افزایش ۶۵ درصدی طلاق خبر داد و با اشاره به راه اندازی ایستگاه‌های صدور کارت هوشمند ملی در استان ابزار امیدواری کرد با مساعدت مسئولان بزودی این ایستگاه در طبس راه اندازی شود.

بخشایی در فراوانی نام‌ها در بین دختران و پسران گفت: نامهای محمد، ابوالفضل، حسین؛ علی اصغر و امیر محمد بیشترین نام‌ها در بین پسران و فاطمه زهرا، زینب، فاطمه و زهرا بیشترین فروانی نام‌ها را در بین دختران به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس ثبت احوال طبس همچنین گفت: هزار و ۳۴۶ مورد در ثبت احوال موجود است که شناسنامه دار هستند اما کارت ملی نگرفته‌اند و احتمال می‌رود افراد فوق فوت کرده‌اند که اقدامی برایشان انجام نشده است.

3 دیدگاه دربارهٔ «افزایش ۶۵ درصدی آمار طلاق در طبس;

  1. مسولان باید از سخنرانان مشهور و خوبی نظیر حجت الاسلام دکتر رفیعی دعوت بعمل بیارن تا سطح فرهنگ مردم را بالا ببرنند

  2. خداوند عاقبت همه ی ما رو به خیر کنه و از گناهان همه ی ما دربگذره . مسئولین و خانواده ها باید فرهنگ سازی ریشه ای بکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =