زمستان استان در کویر دیهوک چشم گشود

بارش برف که از صبح پنجشنبه تا اواخر همان روز در برخی نقاط دیهوک باریدن گرفت، کویرنشینان منطقه را خوشحال و مسافران و رانندگان عبوری را غافلگیر کرد.

طبس نیوز: بارش برف که از صبح پنجشنبه تا اواخر‌‌ همان روز در برخی نقاط دیهوک باریدن گرفت، کویرنشینان منطقه را خوشحال و مسافران و رانندگان عبوری را غافلگیر کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خراسان،. به گفته سرپرست اداره راه و شهرسازی دیهوک، بارش برف، مسدود شدن برخی جاده‌های روستایی و کندی عبور و مرور را به دنبال داشت.

«آخوندی» افزود: در جاده دیهوک -طبس کیلومتر ۱۳ تا ۴۵ محدوده گردنه «سنگ عاجی» که از گردنه‌های برف گیر منطقه است، بعد از بارش برف با همکاری عوامل پلیس راه و استقرار یک گروه راهداری، عملیات برف روبی، ماسه و نمک پاشی در جاده انجام شد و در حال حاضر رفت و آمد در اینجاده با رعایت نکات ایمنی امکان پذیر است.

وی با اشاره به استقرار یک گروه راهداری در محور دیهوک – فردوس اضافه کرد: در کیلومتر ۱۵ تا ۴۵ به دلیل شدت بارش برف یک گروه راهداری مستقر و در حال حاضر این مسیر نیز باز است و رفت و آمد در آن به آرامی در جریان است.

وی همچنین به بارش شدید برف در جاده روستاهای کوهستانی سرند، ماودر و دشتوک اشاره کرد و افزود: به علت شدت بارش، این مسیر از ساعت ۱۲ تا ۱۴ مسدود بود که با استقرار یک گروه راهداری و اعزام یک دستگاه خودروی شن پاش از طبس به منطقه و تلاش راهداران، جاده بازگشایی شد و رفت و آمد در اینجاده روستایی فقط با بستن زنجیر چرخ امکان پذیر است.

وی از کسانی که قصد عبور از جاده‌های دیهوک را دارند، خواست زنجیر چرخ، لوازم و امکانات زمستانی را همراه داشته باشند و با رعایت قوانین، مقررات و نکات ایمنی در جاده‌ها رفت و آمد کنند. به گفته وی، به علت بارش برف و لغزنده بودن جاده‌ها، یک دستگاه تریلر کشنده و یک دستگاه وانت در

جاده‌های دیهوک واژگون شد که خوشبختانه تلفات جانی به دنبال نداشت. علاوه بر این، سرنشینان بیش از ۱۰ دستگاه خودروی سواری به دلیل استفاده نکردن از زنجیر چرخ در جاده‌ها گرفتار شدند که با تلاش راهداران و بستن زنجیر چرخ پس از برف روبی و باز شدن مسیر، به راه خود ادامه دادند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =