انتقال تجربیات مدیریت شهری مشهد به طبس

رئیس شورای شهر مشهد از انتقال تجربیات مدیریت شهری مشهد به طبس خبر داد.

طبس نیوز: رئیس شورای شهر مشهد از انتقال تجربیات مدیریت شهری مشهد به طبس خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدکمال سرویها در نشست مشترک با شورای اسلامی شهر طبس با اشاره به وجوه مشترک میان این دو شهر به دلیل وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) و برادر ایشان اظهار کرد: طبس به دلیل بکر بودن و داشتن ظرفیت بالا در مباحث شهری، شهری بالقوه است.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: با توجه به اینکه طبس در گام‌های نخستین رسیدن به ایده‌آل‌های توسعه شهری قراردارد، از این رو می‌توان زمینهٔ بسیاری از توانایی‌ها از جمله جلوگیری از شکل‌گیری و توسعه مشاغل مزاحم شهری، طراحی شهری مبتنی بر فرهنگ اسلامی، ایرانی و همچنین استفاده از زمین‌های‌‌ رها شده برای سالن‌های ورزشی را مورد توجه قرار داد.

سرویها، به استفاده از تجارب مباحث معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد اشاره کرد و گفت: استفاده از تجارب فرهنگی از دیگر زمینه‌های همکاری است که طبس می‌تواند از مشهد الگو گیرد.

محمود هراتی, عضو شورای شهر مشهد نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: شهر‌های کوچک در این زمینه دارای ظرفیت بالقوه‌ای هستند که باید از آن استفاده شود.

وی افزود: متاسفانه منویات مقام معظم رهبری در حوزه معماری اسلامی شهر‌ها و توجه به اصالت فرهنگی مورد توجه قرار نگرفته و از این رو باید در شهر‌هایی نظیر طبس با توجه به ظرفیت‌های طبیعی در راستای افزایش گردشگری اقدامات موثری انجام شود.

احمد طالبیان مقدم, فرماندار طبس نیز در این نشست به ظرفیت‌های طبیعی این شهر و همچنین برادر خواندگی این شهر با مشهد به دلیل وجود مرقد مطهر برادر امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: طبس به دلیل قرار گرفتن در مسیر رسیدن به شهر مشهد به عنوان میقات الرضا (ع) شناخته می‌شود و این شهر با ۷۳ هزار نفر جمعیت دارای بزرگ‌ترین اداره حمل و نقل ریلی کشور در شرق است که حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر خطوط ریلی دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین معادن زغال سنگ کشور در این شهر واقع شده است، تصریح کرد: مدیریت شهری این شهر آماده همکاری با مشهد در زمینه انعقاد قراداد‌های سرمایه‌گذاری و توسعه شهری است.

طالبیان مقدم تاکید کرد: خواستار استفاده از تجارب شهر مشهد به عنوان دومین کلان شهر مذهبی جهان در مباحث مربوط به طراحی و مبلمان شهری هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =