مصوب شدن طرح هادی در ۴۶ روستای بالای بیست خانوار طبس

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس از مصوب شدن طرح هادی روستایی در ۴۶روستای شهرستان طبس خبر داد.

طبس نیوز: سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس از مصوب شدن طرح هادی روستایی در ۴۶ روستای شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش طبس نیوز، محمدحسین قیصری در نشست خبری کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر شهرستان طبس گفت: طرح هادی روستایی در ۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان طبس وجود دارد که تعداد ۴۶ روستا دارای طرح هادی مصوب می‌باشد و از این تعداد ۶ طرح بازنگری یک طرح به صورت بافت با ارزش و یک طرح به صورت طرح روستای نمونه تهیه شده است.
وی گفت از ابتدا تا کنون اجرای طرح هادی روستایی در ۱۹ روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال که در سه بخش مرکزی، عشق آباد و دیهوک اجرا گردیده و در سال ۹۲ اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی جهت ۱۳ روستا مصوب گردیده که در صورت تخصیص اعتبار فوق نسبت به اجرای طرح هادی آن اقدام خواهد شد و همچنین از محل اعتبارات ملی در سال ۹۲ مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال جهت اجرای طرح هادی روستای فهالنج در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی آن شروع شده است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس در خصوص مسکن شهری گفت: احداث ۱۴۱ واحد مسکونی شهری در شهرطبس در قالب ۴ پروژه در نقاط مختلف شهر از محل اعتبارات داخلی بنیاد اجرا و همچنین ۲۴ واحد مسکونی در شهر دیهوک از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به متقاضیان واجد الشرایط واگذار گردید که بابت ۲۴ واحد ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با بهره ۴ درصد و مبلغ ۶۰ میلیون ریال از اعتبارات داخلی بنیاد به صورت تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت گردیده و ۱۰ میلیون ریال بلاعوض بابت هر واحد در نظر گرفته شده که پس از فروش اقساطی واحدهای فوق به حساب متقاضیان واریز خواهد گردید.

وی اضافه کرد: مسکن مهر در شهر عشق آباد نسبت تهیه زمین به مساحت ۳. ۵ هکتار از طریق اداره راه و شهرسازی جهت تعداد ۱۷۲ نفر از متقاضیان شرکت تعاونی مسکن مهر اقدام نموده و عملیات اجرایی فوق به پایان رسیده و هم اکنون مورد بهره برداری متقاضیان قرار گرفته، همچنین به تعداد ۱۴۱ نفر از متقاضیان مسکن مهر که متقاضی ساخت واحد مسکونی بصورت انفرادی در شهرهای عشق آباد و دیهوک بوده‌اند، تسهیلات مسکن مهر تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت گردیده است.

قیصری گفت: مسکن روستایی از ابتدا تا کنون تعداد ۵۶۱ واحد مسکن توسط این بنیاد در قالب مسکن محرومین در روستاهای این شهرستان احداث و به افراد واجد شرایط واگذار گردیده، ضمنا تعداد ۲۰ واحد مسکونی از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ در روستاهای جمز و اصفهک احداث و در سال ۹۲ به متقاضیان واجد شرایط واگذار گردیده است، لازم به ذکر است بابت هر واحد مسکونی مبلغ ۱۲۵ میلیون ریال تسهیلات بانکی با بهره ۴ درصد پرداخت گردیده و همچنین در اصفهک بابت هر واحد مبلغ ۱۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بهسازی مسکن روستایی از ابتدای اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی به تعداد ۳۵۷۴ واحد مسکونی تسهیلات پرداخت و با نظارت دقیق ناظران بنیاد مقاوم سازی گردیده است و در سال ۹۲ نسبت به پرداخت و اختصاص ۱۶۲ فقره تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به مبلغ هر کدام ۱۲۵ میلیون ریال به متقاضیان ساخت مسکن مقاوم در روستا‌ها که تعداد ۴۰ واحد در مرحله پایانکار می‌باشد اقدام شده است.

قیصری اضافه کرد: وام ودیعه مسکن پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در شهرطبس به ۵۰ نفر از افرادی که فاقد مسکن و در منزل اجاره‌ای سکونت داشته‌اند به مبلغ هر کدام ۲۰ میلیون ریال و این بنیاد در حال پیگیری ۲۵ فقره وام دیگر می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعداد ۳۴۰۰ قطعه زمین مسکونی در روستاهای سطح شهرستان که جمعا به مساحت کل ۱۲۸۵۶۸۰ مترمربع به متقاضیان واجد شرایط واگذار گردیده است که تعداد ۴۰ قطعه در سال ۹۲ واگذار گردیده است.

وی افزود: تاکنون بنیاد مسکن طبس نسبت به پاسخ استعلامات صدور پروانه ساخت از طرف دهیاری‌ها و ادارات تعداد ۸۷۰ فقره اقدام نموده است که از این تعداد ۱۶۵ فقره مربوط به سال ۹۲ بوده است و از ابتدا تا کنون تعداد ۸۴۴۶ فقره سند جهت صدور اسناد مالکیت اراضی روستایی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک طبس در ۳۳ روستا و تعداد ۳۲۷ فقره سند در سال ۹۲ صادر و تحویل مالکین گردیده است.

قیصری گفت: اجرای پروژه‌های ستاد حوادث در ۱۵ روستای شهرستان طبس در قالب احداث دیوار ساحلی، سیل بند، اجرای پل و چاه جذبی با اعتبار حدود ۷۵۰ میلیون ریال اجرا و به بهره برداری رسیده است و در سال ۱۳۸۸ در روستای نای بند عملیات مطالعات اجرایی بافت با ارزش آن انجام گردیده و تا کنون معادل ۷۰۰ میلیون ریال به پایان رسیده است و مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال در سال جاری مصوب که در صورت تخصیص نسبت به عملیات اجرایی آن مصوب خواهد شد و این موضوع باعث ایجاد تحولی عظیم در منطقه در قالب جذب تورسیت و گردشگری و رونق اقتصادی خواهد گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + یک =