کارگاه «دبیلیو وان» با ظرفیت حدود ۶۰۰ هزار تن زغال در هفته آینده افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس خبر داد: کارگاه «دبیلیو وان» با ظرفیت حدود ۶۰۰ هزار تن زغال در هفته آینده افتتاح می‌شود. / در ده ماهه امسال حدود ۳۹۰ هزار تن زغال استخراج شده است. / زغال طبس جایگزین زغال وارداتی شده که به سه کارخانه کک سازی به فروش می‌رسد.

طبس نیوز: مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: کارگاه «دبیلیو وان» با ظرفیت حدود ۶۰۰ هزار تن زغال در هفته آینده افتتاح می‌شود / در ده ماهه امسال حدود ۳۹۰ هزار تن زغال استخراج شده است / زغال طبس جایگزین زغال وارداتی شده که به سه کارخانه کک سازی به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، رمضان کریتی‌ثانی در نشست خبری کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر شهرستان طبس گفت: کارگاه «دبیلیو وان» حداکثر تا اواسط هفته آینده راه اندازی می‌شود و تمام سه هزار تن تجهیز که در زیر زمین نصب بوده بازیافت شده و به روی سطح زمین آورده شده و قطعات تعویض و تعمیر شده و بعد از این اقدامات این سه هزار تن تجهیز در کارگاه جدید نصب شده و تست‌های اولیه و تست‌های بدون بار انجام شده که حداقل روزانه ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تن خروجی خواهد داشت که مجموع آن حدود ۶۰۰ هزار تن زغال است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: در ده ماهه امسال حدود ۳۹۰ هزار تن زغال استخراج شده که نسبت به سال ۹۱ با ۳۰۰ هزار تن استخراج افزایش یافته است و به دلیل اینکه کشور به عنوان مصرف کننده زغال می‌باشد و باتری‌های کک سازی به زغال داخل نیاز دارند و به همین دلیل صادراتی به خارج صورت نمی‌گیرد و ۸۰ در صد مصرف کک سازی‌ها از زغال داخلی است که قیمت زغال ۳۰۲ هزار تومان برای هر تن زغالسنگ کنسانتره می‌باشد.

وی اضافه کرد: زغال طبس جایگزین زغال وارداتی شده و به سه کارخانه کک سازی قطران زرند، ذوب آهن اصفهان و فولاد زرند ایرانیان در خاورمیانه به فروش می‌رسد و کارخانه کک سازی طبس به عنوان چهارمین کارخانه وارد مدار خواهد شد.

کریتی ثانی در ادامه گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن ذخیره اکتشافی داشته‌ایم در منطقه طبس و ۳۹۸ میلیون تن ذخیره قطعی است که طراحی صورت گرفته ولی این ذخیره با اکتشافاتی که انجام می‌گیرد رو به افزایش خواهد بود.

وی افزود: ۱۴۷۷ نفر در مجموع اشتغال زایی ایجاد شده که ۱۰۹۲ نفر به صورت استخدامی که ۹۸ درصد را افراد بومی تشکیل می‌دهند و ۳۸۵ نفر به صورت پیمانکاری که ۴۹ درصد این افراد نیز بومی هستند مشغول به کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =