فردی که عوارض و مالیات را نپردازد حق الناس بر گردنش است

طبس نیوز – امام جمعه طبس گفت: اگر کسی مالیات و عوارض شهرداری را نپردازد اما با پولی که دیگران داده‌اند خدمات بگیرد در مقابل آن مدیون خواهد بود و حق الناس بر گردنش است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در حاشیه بازدید از شهرداری طبس در جمع خبرنگاران گفت: کار شهرداری ها کار روزمره ای است که اگر یک روز در کار آنها خللی وارد شود به عینه ثمره آن را فورا در جامعه خواهیم دید.

وی افزود: فضای مطلوب شهر برای شهروندان یکی از نکات بسیار موثر در برنامه ریزی شهری است.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: ارائه این خدمات توسط شورا و شهرداری ملزوماتی دارد که بخشی از آن مردم باید به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: میدانیم مردم در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی قرار دارند اما از طرفی توقعاتی دارند که اگر خدمات کم شود گلایه می‌کنند که گاهی حق هم دارند.

وی افزود: اگر یک روز زباله یک منطقه حمل نشود قطعا مردم مکاتبه خواهند کرد و اعتراض خود را به فضاهای حقیقی و مجازی خواهند کشاند.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: آن طرف قضیه را هم باید توجه داشت، این خدمات را شهرداری قرار است از طریق درآمدی که از مردم کسب میکند گسترش دهد.

وی یادآور شد: مردم اگر ریالی را به شهرداری می‌پردازند در واقع دارند به خودشان می‌پردازند چون خدمات شهری در واقع به خود مردم برگشت میخورد.

وی تاکید کرد: مردم در قبال دریافت خدمات باید احساس مسئولیت هم داشته باشند و بخشی از مردم خوش حساب هستند و عوارضی که لازم است را پرداخت می‌کنند و عملا با پول این افراد باید خدمات به کل شهر برسد.

امام جمعه طبس گفت: با توجه به این که مردم مشکلاتی دارند از شورا و شهرداری میخواهیم برای اقشار آسیب‌پذیر تخفیف‌هایی قائل شوند و در صورتی که ضوابطشان اجازه بدهد به حداقل ممکن بسنده کنند.

وی با اشاره به حجم تردد گردشگران و زائران در طول سال در شهر طبس بیان کرد: وقتی خدمات را به روز در شهر داشته باشیم، خاطره ای خوب برای کسانی که از این شهر عبور میکنند ایجاد خواهد شد و تبلیغ فضای شهرمان را کرده ایم.

وی ادامه داد: اگر دست شورا و شهرداری خالی باشد این خدمات به حداقل می‌رسد و جاهایی ممکن است قطع شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: با توجه به مشکلاتی که دولت دارد به کمک های دولتی برای شهرداری ها خیلی نمیتوان امید داشت اما امیدواریم وضع دولت بهتر شود و در بودجه سال جدید به این موضوع بهتر توجه کنند.

وی بیان کرد: شهرداری طبس پروژه های نسبتا بزرگی را شروع کرده است
از جمله آسفالت ریزی معابر و خیابان‌ها به ویژه بولوار شهدای منا، یا پروژه خیابان شهید نواب صفوی که اخیرا آغاز شده است که با توافق کسبه در حال انجام است که امیدواریم با همکاری کسبه این پروژه هر چه سریع تر به اتمام برسد.

امام جمعه طبس گفت: ان شاالله مردم شهرستان طبس که مردمی قانون مدار هستند و به دارالمومنین معروف‌اند توجه کنند و برای ماه ها و سال جدید فضای مطلوب و خوبی در شهر با حمایت های مردمی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 8 =