جمهوری اسلامی نماد پر ابهت ایستادگی در جهان

طبس نیوز: امام جمعه طبس صبح امروز در جلسه ای با طلاب و روحانیون به تبیین راهبرد ها و سخنان مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس نیوز، طلاب حوزه علمیه، روحانیت و اعضای ستاد نمازجمعه امروز شنبه به شکرانه برگزاری باشکوه چهلمین سالگردپیروزی انقلاب اسلامی با امام جمعه طبس دیدار کردند.

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در این دیدار به تبیین راهبردهای مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب پرداخت.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که امسال همه اذعان داشتند حضور مردم از همه سالها بیشتر و پررنگ تر بود  افزود: با وجود همه شیطنتهای دشمنان و مشکلات و  وضعیت گرانی که متاسفانه امسال به دلیل سوء تدبیر برخی مسئولان و  مدیران و توطئه های دشمنان  بر کشور حاکم بود اما حضور را در حد مشارکت عالی در کشور داشتیم.

وی در تبیین سخنان مقام معظم رهبری، پیرامون گام دوم انقلاب گفت: رهبر انقلاب در سخنان خود فرمودند بینش سیاسی آحاد مردم ارتقاء یافته و مرم اهل تحلیلند و این اوج بینشی ک مردم دارند از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی است .

حجت الاسلام محمدی افزود: با وجود سنگ اندازی ها و گاهی شیطنت ها از سوی برخی، اما کفه عدالت در جمهوری اسلامی ایران  به نفع محرومان و مستمندان و مستضعفان جامعه سنگین شده است و عدالت به حمدلله در جامعه ما گسترش یافته و در اقصی نقاط کشور موضوع عدالت محوری در دستور کاراست و سیاست و دستورات و قوانین نظام جمهوری اسلامی در راستای گسترش عدالت در جامعه است و این موضوع مورد توجه رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه طبس در تبیین دیگر موارد این راهبردها گفت : مسئله دیگری که مورد بحث رهبری انقلاب است بحث بالا بردن عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه است.

وی افزود: برگزاری بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در جامعه ، شور و شعف وصف نشدنی در دل جوانان نسبت به اعتکاف در استانه این ایام، برگزاری همایش ها و برنامه های قرآنی  همه نشان دهنده توجه مردم و جوانان نسبت به فرمایشات رهبری و عیار بالای معنویت در میان مردم جامعه است.

امام جمعه طبس با اشاره به فرمایشات مقام معطم رهبری افزود: جمهوری اسلامی ایران به نماد پر ابهت و افتخار آمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان تبدیل شده است و ایران امروز در جهان مثال ایستادگی و مقاومت برای کشورهای جهان است که در مقابل تمام مکستکبران و زورگویان عالم ایستادگی و عزت خود را حفظ کرد.

وی افزود: با توجه به سخنان رهبری عزیز، امروز هفت ماموریت پیش روی نظام است و جوانان باید دور نمای این مسائل را ببینند و موتور پرشتاب و پرتحرک انقلاب را تقویت کنند چرا که تحقق این ارمانها به دست جوامان میسر است که اینده سازان نظام و انقلاب هستند.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را در عرصه علمی می زند گفت: ایران در سرعت پیشرفت علم نیز دارای رتبه اول است هرچند هنوز در خیلی موارد باید پیشرفت کند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه ماموریت اول علم و پژوهش است، افزود: دو بال حوزه و دانشگاه در موضوعات علوم انسانی و علوم پایه اگر به هم گره بخورد می تواند کشور را عزیز و سربلند کند چرا که اگر جامعه ای بخواهد به بالندگی برسد باید علم و پژوهش خود را گسترش دهد و علم مساوی پیشرفت است.

معنویت و اخلاق نیز ماموریت بعدی است که رهبر انقلاب از آحاد جامعه ب ویژه از جوانان مطالبه دارد .

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، در ادامه به تبیین سخنان رهبر در باب اقتصاد به عنوان یک نقطه کلیدی تعیین کننده، عدالت و مبارزه با فساد به عنوان دو امر لازم و ملزوم،استقلال و آزادی ، عزت ملی و مرز بندی روابط خارجی با دشمن و سبک زندگی پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 5 =