نمایشگاه عکس و اسناد پنجم اردیبهشت در طبس افتتاح شد

نمایشگاه عکس و اسناد پنجم اردیبهشت به مناسبت سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس با ۴۰ قطعه عکس با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی افتتاح شد.

نجفی- مدیر خانه فرهنگ طبس روز چهارشنبه به خبرنگار طبس نیوز گفت: این تصاویر مربوط به خط سیر این رویداد از تسخیر لانه جاسوسی، برنامه ریزی توسط کاخ سفید و نیروهای دلتا فورس برای حمله نظامی و تصاویری از تجهیزات و مراحل آمادگی آنها، واقعه شکست در صحرای طبس و همچنین اتفاقات و رویدادهای پس از آن است.

سید حمید حقی ادامه داد: یکی از ویژگی های نمایشگاه این است که ۱۴ قطعه عکس را از آلبوم عکس مردم طبس که در روزهای بعد از این واقعه در محل حاضر شدند و تصاویر را تهیه کردند، نخستین بار استفاده کردیم.

وی گفت: این تصاویر مربوط به حجت الاسلام دکتر محمدجواد زنجانی طبسی و همچنین چند قطعه عکس از آلبوم زنده یاد پدر شهید بهروان است که این مجموعه عکس ها را در نمایشگاه قرار دادیم.

وی بیان کرد: همچنین در این نمایشگاه به معرفی کتاب هایی که در خصوص حادثه طبس نوشته شده، اقدام کردیم و تصاویر جلد این کتاب ها و مشخصات آنها در نمایشگاه وجود دارد.

مدیر خانه فرهنگ طبس اظهار داشت: علاوه بر این قطعه ای از بالگرد منهدم شده آمریکایی داخل نمایشگاه به نمایش گذاشته شده همراه با قطعات کوچکی از این رخداد که از نیروهای متجاوز آمریکایی و ادوات آنها به جای مانده است.

نمایشگاه عکس و اسناد پنجم اردیبهشت تا هشتم اردیبهشت‌ ماه جاری در محل نگارخانه گلشن واقع در ساختمان سردر موقوفه باغ گلشن طبس برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =