۱۱۱ درصد تعهد اشتغال شهرستان طبس تحقق یافت

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس گفت: تعهد اشتغال ابلاغی شهرستان طبس در سال ۹۷، هزار و ۱۲۲ نفر بوده که هزار و ۲۴۶ نفر توسط دستگاه های اجرایی ثبت سامانه رصد شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، مهدی قاسمی زاده در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان طبس افزود: از تلاش همه دستگاه های اجرایی که در تحقق تعهد شهرستان نقش داشتند تشکر میکنیم و آمار ثبت شده در سامانه به صورت تصادفی نظارت و راستی آزمایی خواهد شد.

وی با اشاره به تسهیلات روستایی و عشایری افزود: در مجموع ۳۹۸ طرح دریافت شده در شهرستان طبس ۲۱۹ طرح مورد تایید قرار گرفت که ۳۰ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان به این طرح ها تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس تصریح کرد: اشتغال زایی این طرح ها یک هزار و ۱۲۱ نفر بوده است.

وی با اشاره به نظارت بر اجرای تعهد توسط متقاضیان افزود: تمام طرح ها بازدید و رصد شده است و مرحله دوم بازدید هم انجام خواهد شد تا انحرافی در طرح ها نباشد و تعهد کارفرماها اجرا شود.

قاسمی زاده درباره تسهیلات مشاغل خانگی گفت: در سال ۹۷ اعتباری که در مردادماه ابلاغ شد یک میلیارد و ۵۸۵ میلیون بود و تاکنون یک میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان تسهیلات در این رابطه پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: ما طرح های اعتبار ابلاغی را به بانک های عامل معرفی کردیم اما اعتبار ابلاغی بانک ها حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده و مابقی آن اخیرا به بانک ها ابلاغ شده و به طرح های باقی مانده تا پایان سال مالی پرداخت خواهد شد.

وی در مورد طرح‌های اشتغال فراگیر گفت: کل اعتبارات در اختیار شهرستان ۱۲ میلیارد تومان بود و ۹ طرح به میزان ۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان معرفی شد و دو طرح به مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با اشتغال ۶۵ نفر تسهیلات پرداخت شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس در مورد اشتغالزایی برای جویندگان کار ثبت نام شده گفت: در سال ۹۷، در مجموع یک هزار و ۸۴ نفر در موسسه کاریابی مهر ثبت نام کردند که ۹۲۹ نفر مرد و ۱۵۵ زن بودند.

قاسمی زاده ادامه داد: نکته ای که قابل تأمل است این است که از این میزان، ۶۷۸ نفر اعلام کردند که ما بدون مهارت هستیم که ۶۲ درصد از آمار ثبت نام شدگان را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: کل فرصت های شغلی که در کاریابی توسط کارفرمایان درخواست شده ۴۰۴ مورد بوده که به واحد های پذیرنده معرفی شده‌اند و این فرصت ها در حوزه صنعت ۳۷۵ مورد، کشاورزی یک مورد و خدمات ۲۸ مورد بوده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس بیان کرد: از مجموع جویندگان کاری که در سال ۹۷ به کار گمارده شده اند ۱۸۰ نفر مرد و ۱۱ نفر زن بوده اند و کل معرفی نامه هایی که در سال ۹۷ صادر شده ۷۳۵ مورد بوده است و امسال هم ۶۷ نفر ثبت نام شده در حوزه کاریابی و جویندگان کار بودند.

وی در تبیین سیاست های بازار کار دولت در سال ۹۸ گفت: شش طرح در این خصوص ابلاغ شده است که چند طرح آن در سال گذشته نیز اجرایی شد ولی اعتبار آن مشکل داشت اما امسال اعتبار آن پیشبینی شده و دولت ابلاغ کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس گفت: این طرح ها شامل کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، طرح مشوق های بیمه ای برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی، طرح یارانه دستمزد، طرح تامین مالی خرد با رویکرد بانک های پیوندی و طرح صندوق کارآفرینی امید است.

قاسمی زاده بیان کرد: یکی از اهداف طرح هایی که در حوزه تبیین سیاست بازار کار در سطح کشور پیش بینی و ابلاغ شده این است که مهارت آموزی در حوزه جویندگان کار افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر مورد تاکید در این طرح ها، کارآفرینی است که علاوه بر این که فرد مهارت را فرامیگیرد خود نیز به عنوان کارآفرین شروع به کار کند.

خبرنگار: ساره نجفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − یک =