ارزش تولیدات بخش کشاورزی طبس حدود ۱۹۱ میلیارد تومان در سال است

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است و ارزش تولیدات بخش کشاورزی طبس حدود ۱۹۱ میلیارد تومان در سال است و هم‌اکنون هفت هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی شهرستان فعالیت دارند.

طبس نیوز: معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: امسال یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به بخش کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته است و ارزش تولیدات بخش کشاورزی طبس حدود ۱۹۱ میلیارد تومان در سال است و هم‌اکنون هفت هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، محمود اسدی افزود: از مجموع اعتبارات امسال جهاد کشاورزی طبس ۹۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی بوده که اعتبارات امسال ۵ درصد افزایش داشته است و اعتبارات ملی نیز ۷۸۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی طبس گفت: ۲۲ درصد جمعیت شهرستان طبس در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند که حدود هفت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی هستند.

وی اضافه کرد: شهرستان طبس از نظر میزان تولید محصولات در محصولاتی مانند سبزیجات برگی، ذرت علوفه‌ای، کنجد، برنج، خرما و مرکبات مقام اول استان و در محصولاتی مانند زیتون، ارزن و خربزه مقام دوم استان را دارا است.

اسدی بیان کرد: تاکنون از محل صندوق توسعه ملی ۳۱۲ طرح در طبس به بهره‌برداری رسیده که در این راستا ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در قالب تسهیلات پرداخت شده است. این اعتبارات در قالب ۵۹۳ پروژه در زیر بخش‌های دام و طیور، شیلات و آبزیان، امور فنی و زیربنایی، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی هزینه شده است که از محل این تسهیلات تاکنون حدود ۳۱۲ طرح با اعتبار حدود شش میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: مهم‌ترین اعتباری که در سال جاری جهاد کشاورزی داشته ردیف اعتباری توسعه مکانیزاسیون بوده که نزدیک به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جذب شده و در این راستا ۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۸ دستگاه اداوات کشاورزی خریداری و از محل صندوق توسعه ملی نیز به همین منظور حدود سه میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است.

وی در پایان گفت: در یک‌سال اخیر ترویج رقم شوید ازبکی، تسطیح لیزری در سطح شهرستان، استفاده از دستگاه کشت مستقیم، اقداماتی بوده که برای اولین بار در سطح شهرستان طبس انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دو =