امام جمعه طبس: قرآن کتاب عمل در زندگی است

امام جمعه طبس گفت: قرآن کتابی نیست که فقط بخوانیم و ببوسیم و لب طاقچه بگذاریم، قرآن کتاب عمل و کتاب زنده هاست.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی سه شنبه شب در آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس با اشاره به وصیت و روایات امام علی (ع) افزود: بیش از اینکه بر مرده قرآن بخوانیم بر دل های ما زنده ها باید قرآن خوانده شود و عمل به قرآن باید برای ما مهم باشد؛ ما در کوچه و بازار حرف از قرآن و اسلام داریم اما آیا عمل ما هم قرآنی است.

وی گفت: قرآن کتاب هدایت انسان ها است و در عالم قیامت برای ما شفاعت و شکایت خواهد کرد، شفاعت برای اینکه این انسان در ماه رمضان هر روز یک جزء قرآن خواند و در زندگی با قرآن ارتباط داشت و شکایت برای اینکه در فلان خانه لب طاقچه بود اما در کنار قرآن موسیقی داشتند که این اهانت به قرآن است.

امام جمعه طبس ادامه داد: در یک سال گذشته که وضعیت بد اقتصادی در کشور داشتیم چقدر افرادی بودند که برای مال دنیا خون مردم را مکیدند که آیه قرآن می گوید «وای بر کم فروشان».

وی گفت: بعضی کشورهای خارجی چون وجدان کاری دارند کالاهای آنها مرغوب و ارزان می‌شود؛ چرا ما باید خیانت در عرضه کالاها داشته باشیم چون عمل به قرآن در زندگی ما کم شده و اگر انسان با قرآن ارتباط داشته باشد دوای درد و شفای بیماری‌های او است.

وی با تاکید بر اقامه نماز در اول وقت افزود: نماز شاه کلید است و به هر قفلی می‌خورد که باید آن را اول وقت و با حضور قلب خاضعانه و خاشعانه بخوانید.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این سفارش امام علی (ع) است که دشمن ظالم و یار و یاور مظلوم باشید و جمعه آینده روز جهانی قدس است؛ امروز ملت فلسطین بیش از ۷۰ سال است تحت ظلم و ستم قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: فریاد ملت مظلوم یمن، فلسطین، بحرین، سوریه، عراق و بسیاری از ملت های مسلمان دیگر امروز بلند است و این ندای پیامبر ماست که فرمودند «انسانی که شب را به روز بیاورد اما به فکر مسلمانان نباشد، این انسان مسلمان نیست».

امام جمعه طبس گفت: امروز هر انسانی که در مقابل ظلم و جنایات آمریکای خبیث، اسرائیل و صهیونیست خون‌آشام از خودش غیرت ملی و دینی نداشته باشد یار و یاور امیرمومنان نیست.

آیین احیای شب قدر در طبس با حضور پرشور مردم، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی و جمعی مسئولان برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 1 =