دستگیری شکارچیان بز وحشی آبستن در طبس

دستگیری شکارچیان بز وحشی آبستن در طبس

اسدالله حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: طی چند روز گذشته از طریق هماهنگی‌های صورت گرفته با نیروی انتظامی بخش دیهوک طبس، ۶ نفر از شکارچیان غیرمجاز و متخلف دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه شکارچیان متخلف با دو دستگاه خودرو در حال تردد بودند، بیان کرد: از داخل یکی از خودروها دو قبضه اسلحه از نوع گلوله‌زنی و ساچمه‌زنی به همراه ۱۱ عدد فشنگ جنگی گرینوف، و از داخل خودروی دیگر یک قبضه اسلحه ساچمه‌زنی و یک لاشه بز وحشی که آبستن بوده است کشف و ضبط شد.

رئیس اداره محیط زیست طبس در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری از شکارچیان متخلف دستگیر شده در سال گذشته در این شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: طی سال ۱۳۹۰ در مجموع ۲۳ مورد پرونده درباره شکار و صید غیرمجاز در شهرستان طبس تشکیل شده است، که در این ارتباط ۳۴ نفر شکارچی متخلف دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

وی ادامه داد: هم‌چنین در سال گذشته ۱۸ قبضه اسلحه مجاز، ۴ قبضه اسلحه غیرمجاز، ۱۸ لاشه شکار غیرمجاز چهارپا، و ۴ دستگاه موتورسیکلت قوی بیابانی از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شده است.

حاتمی یادآور شد: با توجه به واقع شدن پناهگاه حفاظت شده حیات‌وحش نایبندان طبس در منطقه‌ای کویری و مرزی و حضور نیروهای محیط‌بان، بسیار به ندرت در این منطقه شکار غیرمجاز صورت می‌گیرد و معمولاً بیشترین شکار غیرمجاز در شهرستان طبس در مناطق آزاد از جمله پیرحاجات، دیهوک و کوه‌شیب انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + سیزده =