مردم طبس پیشرو در بازسازی عتبات عالیات

طبس نیوز: رئیس ستاد عتبات عالیات طبس از افزایش ۲۵ درصدی مشارکتهای مردمی با وجود مشکلات اقتصادی خبر داد.


به گزارش طبس نیوز: حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در جلسه کمیته جذب مشارکت‌های مردمی موکب اربعین حسینی  گفت: براساس آمار اعلام شده میانگین مشارکت مردم خراسان جنوبی در بازسازی اعتاب مقدسه از میانگین کشور بیشتر است و میانگین مشارکت مردم طبس از میانگین استان نیز بیشتر می‌باشد.

او افزود: هر آنچه در راه اربعین و فرهنگ حسینی صرف شود هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است.

 حجت الاسلام محمدی ادامه داد: اگر تفکر و عشق به فرهنگ امام حسین (ع) نهادینه شود بسیاری از معضلات اجتماعی و انحرافات را کمتر شاهد خواهیم بود و کسی که با فرهنگ اهل بیت عجین شود در مقابل این مشکلات خود بخود بیمه می‌شود.

در این جلسه مجتبی محمدی رئیس ستاد بازسازیعتبات عالیات شهرستان طبس نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد پارسال موکب اربعین حسینی طبس در کاظمین گفت: برخلاف فشار‌های اقتصادی که توسط دشمنان اسلام طراحی شده، مشارکت و کمک‌های مردم عاشق اهل بیت در سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

او عنوان کرد: اربعین امسال برای موکب طبس در کاظمین، روزانه ۱۱ هزار وعده غذا پذیرایی از زائران، تعهد و در نظر گرفته شده است.

زمانی معاون برنامه ریزی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس نیز با تقدیر از همکاری مردم ولایتمدار و ادارات طبس بر و ضرورت ادامه همکاری ادارات با توجه به برنامه مشخص شده تاکید کرد.

او گفت: همانطور که وسایل و تجهیزاتی که در سال‌های گذشته خریداری شده به خوبی نگهداری و استفاده مجدد می‌شود، در زمینه کاهش هزینه‌ها به جای ظروف پذیرایی یکبار مصرف، امسال از ظروف معمولی استفاده خواهد شد و نیاز به تامین ۲ هزار بشقاب و ظرف غذا خوری داریم.

 معاون برنامه ریزی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس همچنین افزود: برای اسکان زائران نیز به تعداد ۲ هزار پتوی مسافرتی نیاز است که برای سال‌های بعد هم ماندگار خواهد بود و همشهریان محترم می‌توانند همانند سال‌های گذشته که در تهیه و تامین مواد غذایی و تجهیزات باموکب اربعین حسینیمشارکت داشته اند در زمینه این امر خیر نیز همکاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 20 =