ضعف ساماندهی اسکان زائران در امامزاده طبس/ امامزاده پارک نیست!

طبس نیوز – وضعیت نابسامان اقامت و اسکان زائران و مسافران امامزاده طبس در روزهای پایانی تعطیلات دیدنی است؛تصاویری که حداقل برای مردم طبس دور از ذهن و عجیب می نماید.

وضعیت نابسامان اقامت و اسکان زائران و مسافران امامزاده طبس در روزهای پایانی تعطیلات دیدنی است؛تصاویری که حداقل برای مردم طبس دور از ذهن و عجیب می نماید.

در ادامه مشاهدات عینی و گزارش خبرنگار طبس نیوز را می‌خوانید:

آنچه امروز دیدم قابل تصور نبود. اطراق مسافران در راه‌روهای درونی صحن امامزاده که راه را بند آورده بود، استفاده از زنجیرها و حصارهای باغچه‌ها به عنوان بند رخت و آویزان کردن انبوهی از لباس‌های رنگارنگ روی آن‌ها…

رفت و آمد خانم‌هایی بدون حجاب چادر با این که اساساً ورود به صحن امامزاده بدون حجاب مناسب ممنوع است و آقایانی که با زیرپوش و لباس نامناسب، درست در اطراف مزار شهدای امامزاده در قسمت داخلی باب الشهدا روی فرش‌ها و زیر اندازهایشان خوابیده و یا دراز کشیده بودند، تصاویری نبود که درخور امامزاده طبس باشد.

اجاق پیک نیک هایی هم روشن بود و بوی انواع غذاها در صحن و سرای آستان به مشام می‌رسید.

در سویی دیگر سه پسر بچه با یک ویلچر اهدایی به امامزاده بازی می‌کردند و از این سو به آن سو می‌دویدند.

گویا این اتفاق تازه هم نبود، یک خانم طبسی که برای پیاده روی صبحگاهی به امامزاده آمده بود با دیدن این صحنه‌ها گفت: عصر پنج شنبه گذشته هم که برای زیارت اهل قبور آمدیم چنین چیزهایی دیدیم و برایمان عجیب بود، مسافرانی همینطور راه را بند آورده و حتی در همان شرایط و در میان جمعیت دراز کشیده بودند که روی خوشی نداشت.

آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام در میقات الرضا بی شک چشم امید مسافران و زائران امام رضا علیه السلام است و مأمنی برای آرام گرفتن و استراحت بین مسیر؛ مردم طبس نیز همواره میهمان نواز بودند، و هیچ کس منکر این نیست که این مکان جایی برای آرامش و آسودگی میهمانان امام رئوف است.

اما آنچه مسلم است، آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام طی سالیان گذشته امکانات وسیعی جهت رفاه حال مسافران آماده و مهیا کرده تا میزبان خوبی برای آنان باشد و هیچ کس بر این باور نیست که نباید میهمان را تکریم کرد، اما نظم و انضباط در ساماندهی زائران مسئله مهمی است که نیاز است همچون گذشته به آن توجه شود.

علاوه بر زائرسراهای موجود داخل صحن، در باغ های رضوان ۱ و ۲ و بوستان آستان حسین بن موسی‌الکاظم(ع) امکان نصب بیش از ۵ هزار چادر مسافرتی وجود دارد، علاوه بر این، آشپزخانه و ایستگاه‌های برداشت آب شرب و… تنها قسمتی از امکاناتی است که این صحن و سرا برای مسافران در نظر گرفته است.

بدیهی است زائران و مسافرانی که احتمالا برای اولین بار پا به شهر ما می‌گذراند ندانند چه قوانین و مقرراتی بر مکان‌های مختلف شهرمان حاکم است و ما خود مسئولیم برخی مقررات را گوشزد کنیم همانطور که سال‌هاست به خصوص در زمان‌های اوج مسافر و شلوغی شهر اینگونه عمل می شده.

به طور قطع امامزاده طبس، صحن و سرایی که در موارد بسیار، مورد تایید و ستایش میهمانان کشوری قرار گرفته و عباراتی چون «امامزاده خاص و ویژه» و «الگویی برای بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور» در مورد آن به کار رفته سزاوار چنین شرایطی نیست.

عدم رسیدگی به وضع اسکان مسافران و اطراق آنان در مکان‌هایی که اصولاً برای اینکار تعبیه نشده است، صحنه‌هایی نازیبا را به وجود آورده که این آستان تاکنون به خود ندیده است.

علاوه بر این استفاده نابجا و نادرست از امکانات این آستان که هزینه تامین مجددش نیز کم نیست از مسائلی است که باید به آن توجه شود.

امید است با توجه بیشتر به نظم و ساماندهی میهمانان در زمان اوج مسافر توسط مسئولین این آستان مبارک، شاهد چنین صحنه هایی نباشیم.

دیدگاهی در “ضعف ساماندهی اسکان زائران در امامزاده طبس/ امامزاده پارک نیست!

  1. با سلام بنده هم صبح پنجشنبه امامزاده بودم و خانمی را دیدم که در یکی از صحن ها بدون روسری خوابیده بود و پتو هم روی سرش نبود و سرش کاملا بیرون بود زنی با موهای طلایی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =