خدمت رسانی جمعیت هلال احمر به ۲۵ روستای عشایری و کم‌برخوردار بخش دستگردان طبس

طبس نیوز – ۵۰ نفر از داوطلبان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان همدان شامل ۱۸ پزشک متخصص و عمومی با حضور در مناطق عشایری و کمتر برخوردار بخش دستگردان طبس خدمات رایگان ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، محمد رحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت کاروان طرح ملی «نذر آب» همدان در خراسان جنوبی بیان کرد: این کاروان از روز دوشنبه وارد خراسان جنوبی به مدت چهار روز مهمان شهرستان طبس شده است.

وی با بیان اینکه این کاروان با همراهی ۵۰ نفر از داوطلبان و پرسنل جمعیت هلال احمر به ارایه خدمات پرداخته اند، افزود: تیم پزشکی کاروان شامل ۱۸ نفر از جمله دندان پزشک، متخصص داخلی و فوق تخصص ریه، فوق تخصص نفرولوژی، متخصص تغذیه، بهداشت مواد غذایی، متخصص زنان و زایمان، دکتر روانشناس، پزشک عمومی، ماما، اپتومتریست، فیزیوتراپیست، پرستار و تکنسین دارویی است.

وی با بیان اینکه این کاروان با مرکزیت روستای تپه طاق بخش دستگردان شهرستان طبس قریب به ۵ هزار خدمت به حدود ۲۵ روستای این منطقه ارائه کرده است، افزود: بیش از دو هزار و ۷۰ نفر به صورت رایگان ویزیت شده اند.

شهریاری توزیع ۱۵۰ بسته بهداشتی و ۱۵۰ بسته غذایی را از دیگر خدمات انجام شده توسط این کاروان عنوان کرد و گفت: همچنین ۱۲ تانکر آب هزار لیتری در بین روستا توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین ۶۱۷ ثوب لباس مختلف، ۸۲ جفت کفش و ۷۱ عدد کیف توسط این تیم در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: ارائه آموزش های بهداشتی و سبک زندگی، آموزش های پیشگیری از سرطان های زنان، تب کریمه کنگو و پخش فیلم سینمایی در طول شب های استقرار از دیگر خدمات ارائه شده توسط این کاروان بوده است.

به گفته شهریاری ۹۲۰ نفر از خدمات دارویی بهره مند شده که ارزش این داروها ۲۵۰ میلبون ریال بوده است.

شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه افزود بیش از ۴۲۰ نفر توسط اپتومتریست ویزیت شده اند که برای ۴۱۶ نفر عینک طبی و آفتابی تجویز شد که بطور رایگان در اختیار افراد قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =