امام جمعه طبس: دفاع مقدس گنجینه ای که در ابعاد مختلف باید استخراج شود

هفتهدفاعمقدس در اولین روز از سی و نهمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس جمع کثیری از نیروهای مسلح، روحانیون، بسیجیان، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران و احاد مردم طبس با امام جمعه این شهر دیدار و با ولایت، آرمانهای انقلاب و شهدا تجدید میثاق کردند.

فاطمه ابوالحسنی رحمانی_به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام محمدی امام جمعه طبس در این دیدار با گرامیداشت یاد امام و شهدا و رشادتها و دلاور مردیهای ایثارگران گفت: طبق گفته رهبر معظم انقلاب دفاع مقدس گنجینه ای بزرگ است که هرکس از دیدگاه خود می تواند از آن برداشت کند.

او افزود: اگر ما قدر دوران دفاع مقدس را بدانیم، افتخار و عزت بیشتری را درک میکنیم چرا که انقلاب ما هنوز پایه های خود را قوی نکرده بود که در جنگی تمام عیار گرفتار شد نه با یک کشور بلکه کشورهای بسیاری در منطقه اما این دفاع دستاوردهای عظیمی را برای ما بهمراه داشت.

حجت الاسلام محمدی ضمن اشاره به عوامل پیروزی در دوران دفاع مقدس گفت: ایمان و توکل به خدا در دوران جنگ تحمیلی ، وحدت و همدلی بین فارس و ترک و عرب و عجم ، ولایت مداری، ایثار و رشادت عواملی بود که سبب پیروزی ما شد .

او با تاکید بر اهمیت وحدت افزود: اگر آن ایمان و وحدت را امروز بر محور ولایت داشته باشیم پیروزیم.

امام جمعه طبس همچنین ولایت مداری را یکی از راههای مهم رسیدن به پیروزی دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس کافی بود امام یک پیام نیم خطی بدهند تا همه نیروها با تمام قدرتشان به میدان بیایند.

او همچنین افزود: ایثار و رشادت رزمندگان ما که دشمنان را مبهوت کرده بود نیز از مهمترین عوامل پیروزی در مقابل دشمنان بود.
کسانیکه بدون منت برای کشور رشادت کردند و سی و چند سال است درد و محنت تحمل میکنند اما کسانی هستند  که میخواهند از این انقلاب سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام محمدی صبر و بردباری را نیز یکی از عوامل تاثیر گذار و مهم در پیروزی هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: خانواده ها و همسران شهدا و مردم هرکدام ب نحوی ایثار کردند، صبر و مقاومت اینها از عوامل زمینه ساز پیروزی بوده است.

او با تاکید بر اهمیت تقویت معنویت نیز گفت: تقویت معنویت در دفاع مقدس باید برای ما درس باشد. ابتدال و بی بند و باری امروز برای از بین بردن آرمانها به میدان آمده اند و مردم و مسئولان هرکدام به نحوی مسیولیت مقابله با این مشکل را دارند

امام جمعه طبس در خصوص لزوم بصیرت در دشمن شناسی گفت: این ساده لوحانست ک ما فکر کنیم دشمنان ما برای حل مشکلات به ما کمک میکنند. استکبار با ترفند هایی به نام مذاکره تنها به دنبال اهداف پلید خود هستند.

حجت الاسلام محمدی  در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: ما در جنگ، انقلاب خود را به دنیا صادر کردیم و دوست و دشمنمان را در زمان جنگ شناختیم.

او با اشاره به بهانه تراشی ها و کسانی ک می پرسند انقلاب برای ما چه کرده گفت: این افراد باید بیایند و بگویند که آنها برای این انقلاب چه کردند؟کسانیکه در دوران دفاع مقدس آنسوی آبها و در امنیت نشسته بودند و امروز مدعی انقلاب هستند.

امام جمعه طبس تاکید کرد، شکستن ابهت ابر قدرتها در جنگ آغاز شد و اینها از دستاورد های این نظام است.

او افزود: تفکر بسیجی ، اعتماد به نفس، خود باوری و رسیدن به جایی که موشک نقطه زن ایرانی لرزه به اندام دشمنان اندازد از دستاورد های این نظام مقدس، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

او با بیان این که ایرانِ امروز تاثیر گذار منطقه است افزود: موج اسلام خواهی در دنیا، شکوفایی استعدادهایی که در زمان قبل انقلاب توو سری میخورد و تصور میکرد همه چیز را باید وارد کرد اما امروز تسلیحات نظامی مدرن دارد و در منطقه حرف اول را می زند و پیشرفتهای چشمگیری در عرصه های مختلف داشته ارمغان دفاع مقدس است.

او درپایان تاکید کرد: جنگ یک گنجینه بود که باید در ابعاد مختلف استخراج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =