کسب رتبه های علمی و دینی در جهان نتیجه از خود گذشتگی است

حجت الاسلام اشراقی گفت: همه کسانی که به بشریت خدمت کرده اند به نوعی نسبت به بشریت حق دارند ولی هیچ کس به اندازه شهدا نسبت به بشر حق ندارد زیرا که شهید کسی است که با ایثار و از جان خود گذشتن به بشریت خدمت می کند.


به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام احمد اشراقی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ ویژه حضرت اباعبدالله (ع) نیروی دریایی سپاه در محفل شبی با شهدای روستای دهنو فاطمه برات بیان کرد: یکی از آموزه های مکتب امام حسین (ع) مسئله ایثار و از خودگذشتگی است .

وی افزود: همه کسانی که به بشریت خدمت کرده اند به نوعی نسبت به بشریت حق دارند ولی هیچ کس به اندازه شهدا نسبت به بشر حق ندارد زیرا که شهید کسی است که با ایثار و از جان خود گذشتن به بشریت خدمت می کند. شهید مانند شمعی است که روشن می ماند و می سوزد تا راه را روشن کند.

حجت الاسلام اشراقی خاطرنشان کرد: اگر شهدا جان خود را برای ما فدا نمی کردند امروزه ما در جهان این همه اقتدار نداشتیم ، دشمن به قول خودش آنقدر ما را تحریم کرده تا نظام و انقلاب ما را به بن بست و شکست بکشاند ولی ایران اسلامی در حال حاضر در اوج قدرت در منطقه است.

وی گفت: ما وقتی که پهپاد آمریکایی را زدیم آنها با واسطه از ما التماس کردند که بگذارید چند موشک در جاهای بی خطر بیندازیم تا آبروی ما در جهان حفظ شود ، ولی ایران با اقتدار جلو دشمن ایستاد و اجازه نداد کوچیکترین تیری را به سمت ما بزند.

وی گفت: گرفتن نفت کش انگلیسی شاید در ظاهر ساده باشد ولی وقتی که شرایط و امکانات شناور بررسی می کنیم به اقتدار و عظمت نیروهای دریایی سپاه پاسداران خود پی می بریم و آن قدر هیبت و هیمنه انگلیس در جهان با این اتفاق فروریخت که آنها با واسطه عراق گفتن نفت کش را پس بدید.

حجت الاسلام اشراقی افزود: وقتی که یمن پالایشگاه نفت عربستان را زد و ۵۰ درصد صادرات نفت آنها را با مشکل مواجه کرد آنها ادعا کردند که این اتفاق نمی تواند کار یمنی ها باشد و این اتفاق را به ایران نسبت دادند و این اقتدار نتیجه چیزی نیست جز فداکاری و ایثار شهیدان ما.

وی یاداور شد: ما در کشور مشکلاتی هم داریم،از جمله مشکلات اقتصادی و فرهنگی که این متاسفانه نتیجه سو تدبیر در جامعه است. اگر ما روزی برای امنیت نظامی خود شهید دادیم امروزه هم باید مسئولان ما با مقاومت و صبر ملت عزیز ما در مشکلات در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

وی بیان کرد: اگر دشمن احساس کند که روزی میتواند با جنگ نظامی در میدان پیروز شود بدون شک دیقه ای درنگ نخواهد کرد ولی چون از راه نظامی شکست خورده اند میخواهند از راه جنگ اقتصادی وارد شده و ملت و انقلاب عزیز ما را شکست دهد ولی دشمن بداند که ما در این جنگ هم پیروز خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =