وقف؛ رهنمودی انسان ساز و سنتی خداپسندانه

امینی نسب گفت : اولین و آخرین موقوفه طبس آب است.

به گزارش طبس نیوز، علی امینی نسب رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس در نشست خبری دهه وقف سال ۹۸ گفت : اولویت کاری بنده با توجه به تخصصی که دارم احیا و بروزرسانی موقوفات و حل برخی مشکلات مردم در زمینه وقف خواهد بود.

وی افزود :ما در شهرستان طبس ۵۱۲ موقوفه ثبت شده داریم که همگی از سال ۱۳۱۱ به بعد بوده است.

امینی نسب عنوان کرد: در خصوص آب نهرین طبس که به عنوان موقوفه شاخص شهرستان طبس هم به حساب می آید در سال های گذشته شورایی به نام شورای آب نهرین تشکیل شده است که با مدیریت این شورا آب نهرین به مستاجرین به اجاره داده می شود.

وی افزود : از دهه وقف سال ۹۷ تا دهه وقف امسال که از ۴ الی ۱۴ آبان خواهد بود تعداد ۲۳ فقره وقف صورت گرفته است که ۵ فقره آن مربوط به سال ۹۸ می باشد و بیشترین نیّات واقفین اطعام عزاداران توسعه بقاع متبرکه ، هیئات مذهبی و مساجد و کمک به نیازمندان بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس تاکید کرد: برخی موقوفات طبس که از حالت وقف خارج شده و سند ملکی هم برای آن صادر شده است که ما در مرحله اول به دنبال آن هستیم که با ترغیب و تشویق مالکین موقوفه را به نیت خود بازگردانیم ولی اگر این اتفاق حاصل نشود ما از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد : امروز با توجه به نیاز های روز جامعه ، نیّات مسکن محرومین ، اشتغال ، کمک به نیازمندان و طلاب و روحانیون در اولویت هستند که از واقفین تقاضا می شود در زمینه نیت وقف به سمت این نیّات پیش بروند.

امینی نسب گفت: در سال گذشته وقف که از دهه وقف سال ۹۷ تا دهه وقف سال ۹۸ بوده است یک میلیارد و صد و هفتاد و پنج میلیون تومان در زمینه نیت های گوناگون و اجرای برنامه های مختلف هزینه شده است که آزادی دو نفر زندانی اقتصادی از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته می باشد.

وی در زمینه اجرای برنامه های دهه وقف سال جاری گفت: دیدار با امام جمعه محترم شهر، دیدار با معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ،غبار روبی مزار شهدا ،همایش یاوران وقف، افتتاح زائر سرا و تکریم و تجلیل از خادمین بقاع متبرکه و واقفین خیر اندیش از جمله برنامه های برنامه های شاخص خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دو =