قبل از معامله زمین استعلام بگیرید

اداره امور اراضی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس: هر گونه نقل و انتقال و واگذاری زمین به شرکت‌های تعاونی مسکن و همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی برای ساخت‌وساز در خارج از محدوده شهرها ممنوع است و با عوامل تغییر کاربری زمین‌های زراعی برخورد شدید می‌شود بناهای احداث شده روی این زمین‌ها نیز قلع و قمع خواهد شد.

به گزارش طبس نیوز، اداره امور اراضی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس ضمن ارائه این مطلب در اطلاعیه ای چنین اعلام کرد:

طبق مقررات، ضروری است مردم قبل از هرگونه معامله‌ زمین و یا خرید امتیازات و سهام اعضای تعاونی‌های مسکن و شهرسازی استان و شهرداری محل، حتما از وقوع زمین در داخل محدوده‌ شهر و کاربری مسکونی آن اطمینان حاصل کنند.

همچنین هر نوع ، تفکیک، افراز، صدورسند و تغییر کاربری اراضی خارج از محدوده‌ قانونی شهرها ممنوع است. علاوه براین، اقداماتی از قبیل فروش اراضی در قالب سهام، فیش و غیره تحت عناوینی از قبیل باغ شهر و غیره که با هدف گریز از قانون صورت می‌گیرد حتی اگر با ارائه‌ اسناد رسمی باشد، اعمال مزبور را از لحاظ قانونی بودن توجیه نمی کند.

شرکت‌های تعاونی مسکن و اعضای آن و مشاورین املاک باید از انجام معاملات مذکور خودداری کنند و کلیه‌ سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های تامین‌کننده‌ خدمات آب، برق، گاز، تلفن و نظایر آن از واگذاری خطوط، انشعاب و ارائه‌ هرگونه خدمات به ساختمان‌های فاقد پروانه‌ معتبر منع می‌باشند.

متخلفانی هم که بدون اخذ مجوز از مراجع قانونی مبادرت به تغییر کاربری در باغ یا زمین زراعی می‌کنند و نیز کارکنان دولت و شهرداری که بدون رعایت قانون در اراضی فوق مبادرت به صدور هرگونه مجوز و پروانه یا ارائه خدمات نمایند، علاوه بر ابطال مجوز صادره و قلع و قمع بنا، به مجازات‌های سنگین در قانون محکوم خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =