کلنگ پردیس سینمایی امید طبس به زمین زده شد

پردیس سینمایی امید طبس با ظرفیت حدود ۲۸۵ نفر و با هزینه ای بالغ بر ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ساخته می شود.

به گزارش طبس نیوز؛ کلنگ پردیس سینمایی امید طبس با ظرفیت حدود ۲۸۵ نفر و با هزینه ای بالغ بر ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش از ظهر امروز به زمین زده شد.

این پردیس سینمایی که با هدف ارتقای شاخص های فرهنگی منطقه و عمومی سازی دسترسی فرهنگی، تصمیم گیری اولیه آن در تیرماه ۹۸ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور انجام شد، امروز پس از ۸ ماه کلنگ زنی شد.

نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم کلنگ زنی پروژه پردیس سینمایی طبس این اتفاق را یک رویداد مهم در حوزه فرهنگ و هنر منطقه دانست و افزود: شهرستان طبس با پیشینه گسترده و وسیع فرهنگی به عنوان یکی از بسترهای مهم فرهنگی در شرق کشور است و باید کمک کنیم این برند و شناختگی پیش از پیش گسترش یابد.

وی با بیان این که پروژه های سینمایی امید حدود ۱۷ پروژه در کل کشور است که طبس نیز یکی از آنها است گفت: آنچه در انجام این پروژه ها بسیار مهم است سرعت به بهره برداری رسیدن آن است که امیدواریم با پیگیری های لازم به این مهم برسیم.

شهردار طبس در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: این سینما در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر با زیربنای ۷۰۰ متر ساخت خواهد شد و متشکل از سه سالن با ابعاد و ظرفیتهای ۱۳۰، ۹۰ و ۴۵ نفره خواهد بود.

بهارستانی افزود: برای ساخت این پردیس سینمایی ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد هزینه شده، که با  ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان سینمایی کشور ، ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض سازمان شهرداری ها و یک میلیارد آورده شهرداری طبس، نیمی از هزینه آن تامین شده است.

وی افزود: امیدواریم برای تامین ۲ میلیارد باقیمانده هزینه ها بتوانیم از کمک شرکت زغالسنگ و معادن بهره مند شویم.

گفتنی است کمک های بلاعوض احداث پردیس سینمایی تنها تا پایان سال مالی ۹۸ قابل پرداخت خواهد بود و امید می رود امید طبس به این ضرب العجل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + ده =