جلسه شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در طبس برگزار شد

در شورای پیشگیری از وقوع جرم ویژه انتخابات مطرح شد: مجازات جرایم حقیقی و مجازی در انتخابات برابر خواهد بود.

به گزارش طبس نیوز، گل محمدی رئیس دادگستری طبس در شورای پیشگیری از وقوع جرم  در انتخابات گفت : رسانه ها در دوره تبلیغات انتخابات از القاء نظرات خود در رسانه شان به مردم بپرهیزند .

وی با اشاره به امتیازات استفاده از فضای مجازی در انتخابات افزود: نامزدها با توجه به طرفیت این فضا، از چاپ بنر و عکس بی نیاز هستند که این یک امتیاز و نوعی صرفه جویی است اما فضای مجازی نیاز به مدیریت دارد.

وی با اشاره به اهمیت و وابستگی مردم به فضای مجازی تاکید کرد :همانطور که در فضای حقیقی قوانین وجود دارد در فضای مجازی نیز وجود دارد و باید رعایت شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

حجت الاسلام زارع حسینی دادستان عمومی و انقلاب طبس نیز با اشاره به آغاز رسمی زمان تبلیغات انتخاباتی نامزدها از ساعت ۱۲ امشب گفت: در فعالیت ها حضور حداکثری و شور و نشاط انتخاباتی مد نظر باشد.

وی با مرور قوانین مربوطه تاکید کرد: انجام اموری مثل نشر مطالب خلاف واقع ، دیوار نویسی ، انتشار اعلام نظر مقامات، فریب و اغوای مردم از طریق استفاده از عکس مقامات و مسئولان،تبلیغ علیه دیگر نامزدها، تخریب عکس دیگر نامزدها، اخلال و برهم زدن اجتماعات و سخنرانی سایر نامزدها، انتشار مطالب خلاف واقع دال بر ائتلاف برخی نامزدها، دادن وعده‌های خارج از اختیارات قانونی توسط نامزدها،  استفاده از کاروان‌های تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی ممنوع است.

وی گفت: اقدامات فوق در فعالیت‌های تبلیغاتی انتخابات توسط نامزدها، احزاب و گروه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است و متخلفان علاوه بر مجازات‌های مقرر در قوانین مربوطه به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی محکوم می شوند.
 
زارع حسینی ضمن اشاره به این مطلب که فعالیت های انتخابانی صرفا باید اثباتی باشد و از تخریب نامزدهای دیگر پرهیز شود تاکید کرد: انجام هر یک از موارد فوق از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی، حسب مورد مشمول مجازات مربوطه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =