بیشترین آمار فوتی حوادث رانندگی متعلق به طبس است

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال شهرستان طبس بیشترین آمار فوتی حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

طبس نیوز:مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال شهرستان طبس بیشترین آمار فوتی حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم،حسن محمدزاده اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال ۲۶۵ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که ۲۰۱ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده بودند ۳۱.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: از مجموع تلفات حوادث رانندگی ۱۱ ماهه امسال در این استان ۱۸۳ نفر مرد و ۸۲ نفر زن بوده اند.

محمدزاده با اشاره به محل وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت، گفت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با ۲۱۰ مورد در جاده های برون شهری، ۲۴ مورد در مسیرهای درون شهری، ۲۲ مورد در جاده های روستایی و ۹ مورد خارج از استان اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در این مدت از نظر شهرستان، طبس با ۵۲ مورد، قاین با ۴۱ مورد و نهبندان با ۴۰ مورد بیشترین مرگ در اثر تصادف را در بین شهرستان های استان داشته اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: عوامل و فاکتورهای مهمی در بروز تصادفات مؤثر است که مهترین آنها سرعت غیر مجاز و خارج شدن از سرعت مطمئنه، خواب آلودگی و خستگی مفرط رانندگان است که منجر به بروز سوانح جبران ناپذیر می شود.

محمدزاده با اشاره به فرارسیدن تعطیلات سال جدید و افزایش سفرهای جاده ای در سراسر کشور ابراز امیدواری کرد: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در طول سفر توسط هموطنان این آمار در کل کشور کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =