بیمارستان طبس دارای بیشترین امکانات برای بیماری کرونا/طبس بر سکوی اول مرگ و میرهای کرونایی استان

بر اساس اخبار واصله، طبس، بر سکوی اول مرگ و میرهای کرونایی استان ایستاده و نیز به گفته رییس شبکه بهداشت طبس تاکنون امکانات خوبی برای بیمارستان طبس تامین شده است. علت این تناقض چیست؟

فاطمه ابوالحسنی رحمانی_ به گزارش طبس نیوز؛ برای پاسخ به این سوال با دکتر گازرانی رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس ارتباط گرفتیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس در واکنش به این سوال مهمترین دلیل این اتفاقات را مسافرتهای زیاد به طبس، رفت و آمد و دید بازدید بدون توجه به پیام های مکرر “در خانه ماندن” دانست.

دکتر گازرانی این احتمال که بیماران بر اثر کمبود امکانات در بیمارستان جان خود را از دست داده اند را به طور کامل رد کرد و افزود خبرنگاران می توانند بیایند و ببینند، خوشبختانه دانشگاه تمام امکانات را تأمین کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان طبس اعلام کرد: تعداد ۱۰ مانیتور به اضافه یک مانیتور سانترال به امکانات بیمارستان اضافه و در حال نصب است ، همچنین ۲۰ تخت و برانکارد مجهز به کپسول اکسیژن و۳ دستگاه کمک تنفسی نیز ارسال و قول ۴ دستگاه دیگر هم داده شده است

وی افزود: از قبل نیز ۸ دستگاه تنفسی در بیمارستان موجود بود و با احتساب ۷ دستگاه جدید، ۱۵ دستگاه کمک تنفسی در بیمارستان‌ خواهیم داشت که نیاز ما را کاملا برطرف میکند.

وی با بیان اینکه وسایل حفاظت فردی به میزان نیاز در بیمارستان تامین شده است گفت: ما شاید تنها شهرستانی باشیم که بهترین لوازم حفاظت فردی را تامین کرده و در اختیار همکاران قرار داده ایم .

گازرانی افزود: دارو نیز به میزان کافی داریم و هیچ مشکل خاصی از این نظر وجود ندارد.

وی همچنین در خصوص این شبهه که بیماران در زمان انتقال برای سیتی اسکن با مشکل تنفسی ممکن است جان خود را از دست بدهند گفت: این مسئله کاملاً رد شده است، تمامی برانکارد ها مجهز به کپسول اکسیژن هستند.
 
وی اظهار کرد: بیمار در شرایط حاد تنفسی جابجا نمی شود، ما خودمان پزشک هستیم و این قدر می فهمیم که یک مریض ممکن است در زمان جابجایی دچار مشکل شود.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان با انتقاد از اظهار نظرهای بی مورد ‌گفت: آیا پزشکی که سالها تحصیل کرده متوجه این مطلب نیست ولی مردم عادی متوجه می شوند و اگر  واقعاً این تعداد پزشک در شهر وجود دارند بیایند و بیماران را ویزیت کنند.

گازرانی با ابراز ناراحتی از بی موالاتی برخی هموطنان و همشهریان گفت: شهر پر از پلاک های غریبه است که اکثراً اقوام خود ما طبسی ها هستند که از شهرهای دیگر به طبس آمدند. این ها بیماری را به طبس آورده و در یک شهر کوچک بیماری به راحتی منتقل می شود و باعث می شود برخی جان خود را از دست بدهند.

وی همچنین برخی از اظهارنظرها در این شرایط بغرنج را تاسف آور دانست و تقاضا کرد مردم به جای دامن زدن به شایعات در منازل بمانند و سعی کنند زنجیره بیماری را قطع کرده و با اظهار نظرهای غیرکارشناسانه خستگی را به تن کادر درمانی نگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 3 =