۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار می شود

600 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان واگذار می شود

‘حسینعلی معروفی’ عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون ۱۰ هزار و ۵۶۳ هکتار زمین برای مسکن مهر در سطح کشور اختصاص یافته که از این مقدار هشت هزار و ۳۴ هکتار از سوی دولت و مابقی مربوط به برخی از متقاضیان به صورت ‘خود مالکین’ بوده است.

وی در خصوص میزان اعتبارات هزینه شده و در نظر گرفته شده برای ادامه ساخت واحدهای مسکن مهر گفت: اعتبارات مذکور در قالب دو بخش شامل سهم آورده و تسهیلات بانکی از طریق بانک مسکن به متقاضیان می باشد.

وی همچنین در خصوص سهم اعتبارات دولتی نیز افزود: اعتبارات هزینه شده و در نظر گرفته شده برای ادامه و تکمیل پروژها از سوی دولت در بخش تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرد.

“معروفی اظهار داشت: این واحدها به متقاضیان واجد شرایط شهرهای یزد، تفت، مهریز، میبد و طبس واگذار خواهد شد.”

معروفی در خصوص تعداد واحدهای مسکونی واگذار شده گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان واجد شرایط تحویل شده است.

وی با اشاره به این که، تمامی واحدهای ساخته شده با توجه به شرایط محیطی و آب و خاکی ساخته می شود، افزود: تمامی این واحدها با رعایت الگوی مصرف ساخته شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری پنج هزار و ۱۶۵ واحد مسکن مهر در استان یزد گفت: این تعداد واحد مسکونی فردا چهارشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به متقاضیان واگذار می شود.

معروفی اظهار داشت: این واحدها به متقاضیان واجد شرایط شهرهای یزد، تفت، مهریز، میبد و طبس واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به این که، از این تعداد سه هزار و ۱۲۸ واحد ویلایی و مابقی به صورت آپارتمانی ساخته شده است، افزود: از مجموع واحدهای ساخته شده مذکور ۱۰ درصد به صورت صنعتی از محل تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی احداث شده است.

معروفی با تاکید بر این که، در ساخت واحدهای صنعتی قطعات ساختمان در کارخانه و با فن آوری نوین طراحی، تولید و ساخته می شود، گفت: در اینگونه واحدهای مسکونی علاوه بر این که مقاومت ساختمان در مقابل بلایای طبیعی افزایش می یابد، در زمان ساخت و هزینه نیز با کاهش مواجه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نه =