عمل جراحی اندوسکوپی سینوس در بیمارستان طبس انجام شد

برای اولین بار توسط پزشک طبسی عمل جراحی اندوسکوپی سینوس به مدت سه ساعت در بیمارستان شهیدسید مصطفی خمینی طبس انجام شد.

طبس نیوز: برای اولین بار توسط پزشک طبسی عمل جراحی اندوسکوپی سینوس به مدت سه ساعت در بیمارستان شهیدسید مصطفی خمینی طبس انجام شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی اصغر ذوالفقاری متخصص گوش، حلق و بینی اظهارکرد: عمل جراحی اندوسکپی سینوس بر روی بیماری که مبتلا به پلیپوز دوطرفه بینی بوده به مدت سه ساعت طول کشید.

این متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: اندوسکوپی سینوس یک عمل جراحی نوین و پیشرفته در زمینه بیماری های بینی و سینوس محسوب می شود که در حال حاضر امکاناتش در مراکز استان و شهرهای بزرگ  فراهم است.

وی افزود: این عمل جراحی در بیمارانی که مبتلا به پلیپوز دوطرفه، سینوزیت‌ها و کیست‌های وضایعات تومورهای خوشخیم و بدخیم قابلیت انجام دارد.

ذوالفقاری گفت: برخلاف روشهای سنتی که روی صورت بیمار برش داده می شد و مشکلاتی از نظر زیبایی و کارکرد صورت ایجاد می شود این روش جراحی بدون برش روی صورت انجام می شود و دید خوبی نسبت به همه ساختمانهای بینی نیز دارد و روشی است که ۲۰ سال است در دنیا ابداع شده و روزبروز نیز پیشرفت می کند.

وی عنوان کرد: دستگاه اندوسکوپ سینوس با متعلقات آن از ۸۰ میلیون تومان تا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که به وسیله آن علاوه بر اندوسکوپی سینوس و مشکلات بینی میتوان در قسمتهای دیگرهمانند جراحی پلاستیک و فیس لیف نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ذوالفقاری افزود:سعی بر این بوده که با امکانات خود شهر طبس مشکل رفت و آمد بیماران به شهرهای اطراف و مراکز دیگر مرتفع شود و با وجود این دستگاه مردم برای رفع بیماری خود نیاز به مراجعه به شهرهای مجاور نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =