وجود ۶۳ معدن و حدود ۱۴ هزار کارگر مشغول به کار در این معادن در شهرستان طبس

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس گفت: در حال حاضر در شهرستان طبس ۶۳ معدن وجود دارد و حدود ۱۴ هزار کارگر مشغول به کار هستند و مهم‌ترین معادن را پروده، معدن‌جو، نگین، فلورین، فجر مزینو، معدن باریت و پردیس صدر می‌توان نام برد.

طبس نیوز: معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس گفت: در حال حاضر در شهرستان طبس ۶۳ معدن وجود دارد و حدود ۱۴ هزار کارگر مشغول به کار هستند و مهم‌ترین معادن را پروده، معدن‌جو، نگین، فلورین، فجر مزینو، معدن باریت و پردیس صدر می‌توان نام برد.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، مهدی قاسمی‌زاده معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس، با اتفاق همکارانش به منزل فردی که در حادثه معدن دچار برق گرفتگی و فوت شده بود رفت و از خانواده وی دلجویی کرد و همچنین رئیس خانه کارگر طبس نیز قول امتیاز یک قطعه زمین را به فرزند پسر یتیم وی داد.

وی در جمع خبرنگاران در محل معدن فلورین دو گفت: در حال حاضر در شهرستان طبس ۶۳ معدن وجود دارد و حدود ۱۴ هزار کارگر مشغول به کار هستند و مهم‌ترین معادن را پروده، معدن‌جو، نگین، فلورین، فجر مزینو، معدن باریت و پردیس صدر نام برد.

عابدین کورانی مدیرعامل شرکت سرمایه گزاری توسعه نور (فلورین) گفت: معدن فلورین کمرمهدی شماره دو در فاصله ۹۵ کیلومتری در جاده طبس-یزد واقع است که تولید این معدن در سال ۵ هزار تن سنگ فلورین فرآوری شده با عیار ۸۵ درصد و ۸۰ درصد بوده و تولیدات این معدن در داخل کشور و کشورهایی همچون هند، پاکستان، امارات، کویت و… در خاورمیانه و ترکیه، یونان، اوکراین، بلغارستان و… در اروپا صادر می‌گردد.

وی افزود: قسمت اعظم مصرف در صنعت فولاد که صنعت استراتژیک بوده و تقریبا ۸۰ درصد مصرف فلورین را شامل می‌شود و بقیه مصرف صنایع کوچک‌تر همچون اسید فلوریک و اپتیک و شوینده و… می‌باشد.

وی مشکل عمده معدن را زیرساخت‌های اصلی همچون جاده، آب و برق بیان کرد و گفت: هر کدام از این عوامل تاثیر بسزایی در تولید در معدن داشته و همچنین ایجاد جاده آسفالته امکان افزایش شیفت را به دو یا سه شیفت افزایش می‌دهد و تولید دو سه برابر می‌شود و برق نیز برای توسعه قسمت فرآوری امکان دسترسی به انرژی کم هزینه‌تر را با توجه به افزایش قسمت سوخت فراهم می‌آورد و حتی در بخش تجهیزات استخراج تونلی می‌توان از تکنولوژی روز استفاده نمود.

در پایان نیز سومین انتخابات نمایندگی کارگران واحد تولیدی معدنی شهرستان طبس در محل این معدن با حضور ۳۹ نفر رای دهنده انجام شد که آقای حسن فاطمی با ۳۰ رای به عنوان نماینده کارگران انتخاب شد.

مهدی قاسمی‌زاده معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس، گفت: این نماینده رابط بین کارگر و کارفرما است و در برنامه‌ها و فعالیت‌ها نماینده حضور خواهد داشت و وظیفه وی پیگیری حق و حقوق کارگران بر اساس قانون است.

گفتنی است در این مراسم معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس، مسئول خانه کارگر طبس، رئیس اداره تبلیغات اسلامی طبس و بازرس اداره کار و دیگر همکارانشان حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =