کویرنوردی دانشجویان فنی و حرفه‌ای کشور در طبس

کویرنوردی دانشجویان فنی و حرفه‌ای کشور در طبس

محمدمهدی امینیان مدرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن پنجم اردیبهشت ماه، سالروز شکست مفتضحانه و خفت‌بار حمله نظامی آمریکای جنایتکار در کویر طبس، اظهار داشت: با استقبال و موافقت مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، نخستین همایش کویرنوردی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با حضور بیش از ۱۱۰ دانشجو، در کویر طبس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش از تاریخ سوم تا پنجم اردیبهشت ماه و به میزبانی دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس و سرپرست این همایش، یادآور شد: پذیرش از ساعت ۱۰ تا ۱۴ روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه انجام شده و افتتاحیه همایش ساعت ۱۷ همین روز در محل سالن همایش امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اسکان شرکت‌کنندگان در شب نخست در محل مجموعه رفاهی دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس انجام خواهد شد و شرکت‌کنندگان در ساعت ۶ صبح روز دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه که به عنوان روز «زمین پاک» نام‌گذاری شده است، به سمت چشمه آبگرم مرتضی‌علی واقع در روستای خرو حرکت کرده و ضمن پیاده‌روی و پاکسازی مسیر دره مربوط به این آبگرم، از طاق شاه‌عباسی و دخمه‌های کوهستان نیز بازدید خواهندکرد.

امینیان مدرس بیان کرد: شرکت‌کنندگان در ساعت ۱۵ روز دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه با وسیله‌نقلیه به سمت روستای رباط‌خان حرکت می‌کنند تا برنامه کویرنوردی از ساعت ۱۷ با طی کردن مسیر ۷ کیلومتری روستای رباط‌خان تا محل کمپینگ آغاز شود که کویرنوردان پس از طی این مسیر در محل کمپ شب‌مانی روستای رباط‌خان اسکان یافته و از برنامه‌های فرهنگی و نجوم تدارک دیده شده استفاده خواهند کرد.

وی گفت: در ادامه این همایش، کویرنوردان از صبح روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه، مسیر ۲۰ کیلومتری تا مسجد شکر – محل برگزاری ویژه برنامه سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس – را پیاده‌روی کرده و ساعت ۱۱ در این مراسم شرکت می‌کنند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس خاطرنشان کرد: اختتامیه نخستین همایش کویرنوردی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ساعت ۱۳ روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه در محل مسجد شکر واقع در صحرای طبس برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: نه‌تنها از شرکت‌کنندگان در همایش کویرنوردی هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، بلکه به هر یک از شرکت‌کنندگان بسته‌ای حاوی وسایل مورد نیاز کویرنوردی مانند کوله پشتی، پیراهن و کلاه اهدا می‌شود، ضمن اینکه تأمین محل اسکان و پذیرایی شرکت‌کنندگان نیز برعهده دانشکده فنی و حرفه‌ای طبس است.

امینیان مدرس گفت: آن دسته از کویرنوردان بومی طبس که دانشجوی دانشکده فنی و حرفه‌ای نبوده و مایل به شرکت در همایش کویرنوردی هستند نیز به تعداد بسیار محدود پذیرش می‌شوند.

وی از نهاد امامت جمعه، فرمانداری، بخشداری مرکزی، اداره ورزش و جوانان، هیئت کوهنوردی، فرماندهی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیج، شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، اداره راه و ترابری، و خبرنگاران شهرستان طبس، همچنین شوراهای اسلامی روستاهای رباط‌خان و خرو،  که در برگزاری نخستین همایش کویرنوردی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور مساعدت کرده‌اند تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =