استقبال مشتاقانه مردم برای بافت فرش‌های عتبات عالیات +تصاویر

مولود بخشی: شهرستان طبس تاکنون میزبان ۳۸ دار قالی در سال ۹۳ بوده که با استقبال بی‌نظیر مردم برای مشارکت در بافت همراه بوده است.

طبس نیوز: مولود بخشی: شهرستان طبس تاکنون میزبان ۳۸ دار قالی در سال ۹۳ بوده که با استقبال بی‌نظیر مردم برای مشارکت در بافت همراه بوده است.

آبی میاد، قهوه‌ای میره، ابریشم جا خود…. این صدایی بود که هنگام بالا رفتن از پله های دارالقرآن مسجد ائمه بقیع شنیده می‌شد. ساعت ۱۵:۳۰دقیقه است. هوای طبس گرم و سوزان. خود را به کارگاه قالی بافی رساندم. آنچه می‌دیدم برایم جالب بود. در این گرمای شهر، بانوان مشتاق را دیدم که در گرفتن ثواب از یکدیگر سبقت می‌گرفتند وناخودآگاه مرا یاد این آیه سورهٔ مومنون انداخت «أُولَئِکَ یُسَارِعُونَ فِی الْخَیْرَاتِ وَهُمْ لَهَا سَابِقُونَ.». «اینانند که در کارهای نیک شتاب می‌ورزند و در انجام آن‌ها سبقت می‌جویند» سوره مومنون آیه ۶۱

جایی برای نشستن نبود و قالی‌ها پر شده بود در گوشه و کنار یکی نخ‌های افتاده بر روی زمین را جمع می‌کرد یکی آب می‌آورد و یکی چای…

در این بین یکی از زنان که با عشق گره به گره دار قالی می‌زد با صدای دلنشین خود مدحی در وصف امیرالمومنین(ع)، قمر بنی هاشم و امام حسین(ع) و ائمه بقیع و قسمتی از زیارت عاشورا را خواند و در آخر دعایی کرد و هم نوایی امن یجیب فضای آنجا را معنوی‌تر و روحانی‌تر کرده بود.

با سه نفر از زنانی که پشت دار قالی بودند گفتگوی کوتاهی داشتم و از نیات آن‌ها پرسیدم خانم چمنزاری، خانم مرادیان و خانم قصاب‌زاده می‌گفتند با نیت ظهور آقا صاحب الزمان اینجا هستیم و دعایشان شفای بیماران و عاقبت به خیری جوانان بود و آرزوی دسته جمعی رفتن به کربلا را داشتند.

در ادامه مصاحبه‌ای با خانم مولود بخشی عضو هیئت امنای مسجد ائمه بقیع و عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات طبس داشتم:
– خانم بخشی بفرمایید چند دستگاه دار قالی هم اکنون در طبس وجود دارد؟
تعداد ۳۸ دستگاه دار قالی در شهرستان طبس و روستاهای آن از جمله جمز و محمد‌آباد و… برپا شده که سی و نهمین دستگاه آن به فضل خدا در فاز یک شهرک امیرالمومنین(ع) برپا خواهد شد.

– چند دستگاه دار قالی در مسجد ائمه بقیع است؟
تعداد سه دستگاه دار قالی در مسجد ائمه بقیع وجود دارد که شامل یک فرش دوازده متری برای صحن و سرای حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف می‌باشد، یک قالی ۹ متری برای امور خیریه که بیشتر برای بیماران صعب‌العلاج مد نظر گرفته شده و یک قالی دیگر برای مسجد ائمه بقیع بافته می‌شود.

– استقبال مردم از طرح بافت فرش برای بازسازی عتبات عالیات چگونه بود؟
استقبال مردم بی‌‌‌نهایت عالی بود.

– آیا خود شما هم در این طرح شرکت می‌کنید؟ در صورت شرکت نیت شما چه بود؟
بله. اول از همه به نیت فرج آقا امام زمان (عج) و اینکه برای آن دنیای خود ذخیره‌ای داشته باشیم.

– در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید.
تشکر می‌کنم از شما.
– من هم از شما تشکر می‌کنم و بسیار ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید.

—–

نویسنده و مصاحبه: ساره نجفی

—–

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =