افزایش کلاهبرداری در طبس/کاهش تلفات تصادف در طبس

فرمانده انتظامی شهرستان طبس از همراهی مردم با پلیس قدردانی کرد و گفت: همه با هم برای امنیت و سلامت براساس حدیث شریف نبوی و شعار هفته نیروی انتظامی در سال ۹۹ انتخاب شده است.

به گزارش طبس نیوز، سرهنگ محمود علیپور به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: بزرگداشت این هفته با اولویت سلامت عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد که افتتاح ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان طبس نیز با حضور فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با فرماندهی ناجا نمونه‌ای از این برنامه‌ها بود.

وی از همراهی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی با شهرستان طبس قدردانی کرد و گفت: ساختمان پلیس راهور با زیربنای ۷۵۰ متر و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان در بلوار مهندس شکیبی و بهسازی پاسگاه ده محمد با هزینه ۲ میلیارد تومان انجام و در هفته نیروی انتظامی به بهره‌برداری رسید و احداث پاسگاه اصفهک نیز آغاز شد.

فرمانده انتظامی طبس به عملکرد یکساله این نیرو اشاره کرد و به ترتیب بیشترین جرم در شهرستان گفت: بیش از ۶ و نیم تن کشفیات مواد مخدر از هفته نیروی انتظامی سال ۹۸ تا ۹۹ انجام شده که نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد رشد داشته و با توجه به قرارگیری منطقه در حاشیه کویر این آمار از میزان بیشتری نسبت به سایر جرایم برخوردار بوده است و البته مردم در ارائه اخبار حمل و نگهداری مواد مخدر همکاری بسیار خوبی داشته‌اند که صمیمانه قدردانی می‌کنیم و توقع است که همه افراد جامعه به حرکات مشکوک و جرایم توجه ویژه داشته و به ۱۱۰ اعلام کنند.

سرهنگ علیپور تصریح کرد: برخورد با مواد مخدر به تنهایی کفایت نمی‌کند و لازم است که خانواده‌ها نسبت به خطرات و مضرات این افیون تباه کننده آگاه‌سازی شوند.

وی جرایم رانندگی را دومین جرم شهرستان طبس برشمرد و گفت: رانندگی فاقد گواهینامه، بدون کلاه ایمنی و نیز عدم رعایت قوانین موجب تصادفات زیادی در شهرستان شده است اما با این حال ۵۸ درصد کاهش متوفیات و ۲۱ درصد کاهش مصدومیت در حوادث داشته‌ایم.

این فرمانده عالی انتظامی گفت: احداث استراحتگاه‌های میان‌راهی و بویژه مجتمع ایثار به مدیریت جانباز سرافراز آقای طالبی موجب شده تا قسمتی از حوادث کنترل شود اما بازهم جاده‌های نامناسب شهرستان به آمار حادثه‌های جاده‌ای کمک می‌کند.

سرقت سومین جرم شهرستان طبس از دید این فرمانده انتظامی بود که از رشد ۲۱ درصدی رشد کشف برخوردار بوده و سرهنگ علیپور در تذکری گفت: اماکن خصوصی گاهی بخوبی مراقبت نمی‌شود و بیشترین سرقت از منازل نیمه‌ساز است که حدود ۸۰ درصد این آمار را در بر می‌گیرد و متاسفانه توجه به حفظ اموال و مراقبت از دارایی‌ها به نحو شایسته انجام نمی‌شود و می‌طلبد که سیستم‌های پایش تصویری و حفاظ مناسب به طور مناسب انجام‌ گیرد.

سرهنگ علیپور افزود: چهارمین گروه پرونده‌های فرماندهی انتظامی شهرستان طبس به اختلافات خانوادگی و زوجین برمی‌گردد که نیاز است والدین به کنترل این موضوع ورود کنند و خانواده‌ها یکدیگر را قبل از ازدواج بیشتر بشناسند.

🔴افزایش کلاهبرداری در طبس

افزایش ۱۲۰ درصدی کلاهبردی در شهرستان طبس دغدغه دیگر سرهنگ علیپور بود و گفت: علیرغم تذکرات فراوان، ساخت کلیپ‌های آموزشی، انتشار پوستر و متون هشداردهنده اما بازهم متاسفانه این اتفاق رخ می‌دهد و اشخاص فریب تبلیغات می‌خورند که البته در موضوع جرایم رایانه‌ای نیز این مشکلات وجود دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس تاکید کرد: هرگونه تماسی که طرف سعی دارد شخص را به پای دستگاه خودپرداز بکشاند، به طور یقین کلاهبرداری است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس در تشریح خدمات گفت: ۲ هزار و ۵۱۸‌ جلد گواهینامه صادر شده و ۳ هزار و ۱۵۲ خودرو و ۲۴۱ موتورسیکلت شماره گذاری شده است و نیز ۴۸۰ مورد خدمات کارت پایان خدمت انجام گرفت.

سرهنگ محمود علیپور شهرستان طبس را عاری از جرایم خشن برشمرد و گفت: بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال کشفیات کالای قاچاق صورت گرفته که ۲۱ درصد افزایش عملکرد را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

سرهنگ محمود علی‌پور از همشهریان خواست همکاری با پلیس را جدی گرفته؛ اخبار و گزارشات درباره جرایم و تحرکات مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کند.

🔴امکان رفع توقیف موتورسیکلت

فرمانده انتظامی شهرستان طبس تاکید کرد: همشهریان تا پایان هفته آینده جهت رفع توقیف موتورسیکلت‌های خود به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند زیرا به مناسبت هفته نیروی انتظامی تدبیری شده که بیشترین همکاری را با متقاضیان ترخیص داشته باشیم.

✍ سید ابوالفضل حقانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =