طرح نصب پنل های خورشیدی در طبس اجرا شد

رئیس شرکت توزیع برق طبس از اجرای طرح نصب پنل‌های خورشیدی با هدف تولید انرژی در این شهرستان خبر داد.

طبس نیوز: رئیس شرکت توزیع برق طبس از اجرای طرح نصب پنل‌های خورشیدی با هدف تولید انرژی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی رخ افروز عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نصب پنلهای خورشیدی  با هدف تولید انرژی برق در سطح شهرستان طبس اجرا شده است که به عنوان مهمترین منبع تجدید پذیر و کاهش الایندگی هواو کمک به تامین برق مصرفی در سطح کشور انجام میشود.

وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای اجرای این طرح از محل بند ۶۹ قانون بودجه سال ۹۲ با هزینه ۲۴۲ میلیون تومان اجرا شده و این اعتبارات برای نصب درمجموع ۲۲ کیلو وات از پنلهای خورشیدی در دو مدرسه و دومسجد و یک اداره هزینه شده است.

وی افزود: محل نصب پنلهای خورشیدی  به گونه ای در نظر گرفته شده که در انظار عمومی باشد  تا بیشترین فرهنگ سازی را برای استفاده از این انرژی پاک داشته باشیم.

رئیس شرکت توزیع برق طبس مهمرین مزیت استفاده از پنلهای خورشیدی را نداشتن هزینه نگهداری و بهره برداری دانست و افزود: این طرح دارای عمری ۲۰ ساله است.

وی توسعه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند گرما و آفتاب را در شهرستان طبس مهم خواند و ادامه داد: در این رابطه باید در بین اقشار مختلف مردم فرهنگ سازی صورت گیرد و دستگاه های دولتی می توانند با نصب صفحه های خورشیدی، زمینه ساز توسعه استفاده از آن در شهرستان باشند.

رخ افروز اظهارداشت: دولت در بودجه سال جاری و سال آینده درخصوص نصب پنل های خورشیدی برای مشترکان تسهیلات خوبی در نظر گرفته و شرکت برق منطقه ای خراسان جنوبی و شهرستان طبس در استفاده از این تسهیلات نیز پیشقدم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =