ادامه همکاری مردم کلید قطع زنجیره کرونا

دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت: مهمترین دغدغه وزارت بهداشت ساده انگاری، عادی انگاری و خروج کرونا از اولویت رفتاری مردم است که می تواند کرونا را برگرداند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

دکتر حریرچی که برای بررسی اجرای طرح شهید سلیمانی در آذربایجان شرقی و نیز بررسی وضع بهداشتی این استان در مبارزه با این همه گیری به این استان رفته است، در ارتباط تصویری با خبر مشروح ۹  شبکه خبر گفت: خوشبختانه با اجرای طرح شهید سلیمانی  و همکاری مردم در آبان و آذرماه ، اکنون شاهد کاهش ۳۰ درصدی میزان بستری در بیمارستان ها هستیم. 

حریرچی افزود: میزان مرگ و میر نیز به نسبت ۳۰ درصد کاهش یافته است که امیدواریم با همکاری مردم شاهد کاهش روند بیماری کرونا بخصوص در شب یلدا باشیم. 

معاون کل وزارت بهداشت افزود: مهمترین مشکل ما اکنون ساده انگاری، عادی انگاری و خروج کرونا از اولویت رفتاری مردم است که می تواند کرونا را برگرداند.

او افزود: در صورت برگشت وضعیت شهرها از نارنجی به قرمز و اگر میزان بستری ها به ۱۰ در ۱۰۰ هزار برسد بلافاصله شهر به قرمز تبدیل خواهدشد.

حریرچی گفت: با اقدامات اساسی در قطع زنجیره ویروس علاوه بر  کاهش موارد سرپایی، بستری و مرگ و میر شاهد کاهش موارد بدحال نیز هستیم.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =