خسارت ۲۶۰۰ میلیاردی کرونا به ورزش خراسان‌جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان با اشاره به اختصاص هشت ‌هزار میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی گفت: شیوع ویروس کرونا ۲۶۰ میلیارد ریال به باشگاه‌های ورزشی استان خسارت وارد کرده است.

حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان مبلغ هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات به باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی را اختصاص داده است.

وی افزود: برای هر نفر شاغل در مجموعه‌های ورزشی و باشگاه‌ها مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال وام با تنفس شش ماهه و کارمزد ۱۲ درصد پرداخت می‌شود و شروع اقساط از اواخر خرداد ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: مدیران باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی به سایت میز خدمت وزارت ورزش و جوانان به آدرسsd.mcy.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

عزیزی یادآور شد: کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، در حوزه ورزش و جوانان می‌توانند برای تسهیلات کرونایی ثبت نام و با انجام اقدامات و مراحل دریافت تسهیلات کرونایی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح شامل باشگاه‌ها، مجموعه‌های ورزشی و استخرهای خصوصی نیز می‌شود که مبالغ پرداختی به هر یک از عناوین ذکر شده متفاوت می‌باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: باشگاه‌های ورزشی که قبلا نیز از تسهیلات استفاده کرده‌اند، می‌توانند مجدد ثبت نام نموده و مابه التفاوت در قالب این طرح به آنان پرداخت می‌شود.

عزیزی تأکید کرد: در صورت هرگونه سؤال و ابهام متقاضیان تسهیلات کرونایی می‌توانند به حوزه معاونت توسعه امور ورزش اداره کل و امور باشگاه‌های استان با شماره ۳۲۴۰۵۵۶۳ و ۳۲۴۰۳۳۵۰ تماس حاصل فرمائید.

وی با اشاره به ۲۱۶ باشگاه ورزشی بخش خصوصی خراسان‌جنوبی و ایجاد هزار و ۱۲۴ نفر شغل در این حوزه ادامه داد: قریب‌بر ۹۲ درصد این مراکز ورزشی مستاجر هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی عنوان کرد: باشگاه‌های ورزشی از جمله مکان‌هایی هستند که شیوع ویروس کرونا در این مدت آنها را تحت تاثیر قرار داده و برای مدتی نیز تعطیل بوده‌اند لذا خسارت‌های مالی زیادی را متحمل و درآمد مالکان این مراکز و مربیان‌ ورزشی به شدت کاهش و بعضاً به صفر رسیده است.

عزیزی با بیان اینکه اقداماتی را برای جبران خسارات باشگاه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار دادیم، گفت: طی رایزنی با بانک‌های مختلف یک بسته چهار میلیارد ریالی تسهیلات با نرخ‌های بازپرداخت متفاوت از قرض‌الحسنه تا ۱۸ درصد را آماده کردیم و برخی از باشگاه‌های خسارت دیده را برای دریافت این تسهیلات معرفی کردیم.

وی اذعان داشت: باشگاهها و مجموعه‌های ورزشی خراسان‌جنوبی در مدت ۱۰ ماهه شیوع ویروس کرونا بیش‌ار ۲۶۰ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ج


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هشت =