سرنوشت ترامپ بهتر از صدام نخواهد بود

رئیس جمهور گفت: صدام جنگ تحمیلی علیه ایران براه انداخت و سرنوشت ترامپ از صدام بهتر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 آقای حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه هر روز که موفق شویم تحریم را بشکنیم، یعنی صهیونیسم، ارتجاع و تندرو‌ها را شکست داده ایم، افزود: تحریم محصول همین گروه‌ها بود و هر روز که زودتر پشت صهیونیست‌ها را به خاک بمالیم خوشحال‌تر خواهیم بود.

 رئیس جمهور با بیان اینکه برخی می‌گویند چه عجله‌ای برای رفع تحریم‌ها دارید، گفت: احتمالا وضع آن‌ها خوب است؛ فشار تحریم به صورت روزانه به مردم ما وارد می‌شود و این فشار را تحمل می‌کنند. برخی تلاش دارند آمریکا را تطهیر کنند و بگویند آمریکا خوب است، اما دولت خوب نیست.

 آقای روحانی با اشاره به اینکه دو مجنون یعنی صدام و ترامپ را داشتیم که یکی جنگ نظامی را تحمیل کرد و دیگری هم جنگ اقتصادی را تحمیل کرد، افزود: ما جنگ نظامی را شکست دادیم، در کنار هم بودیم و متحد و یکصدا بودیم و به حمدالله آن را شکست دادیم تا روزی که مشاهده کردیم صدام به دار آویخته شد و مردم پیروزی نهایی خودشان را مشاهده کردند؛ سرنوشت ترامپ هم بهتر از صدام نخواهد بود.

 رئیس جمهور گفت: ملت با ایستادگی آن‌ها که با غرور ایستاده بودند تا ملت را شکست بدهند، شکست دادند و ما نگذاشتیم این جنگ اقتصادی به هدف خودش برسد.

 آقای روحانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب افزود: هدف اصلی این است که نگذاریم این تحریم اثر بگذارد و یا آثارش را کاهش بدهیم؛ بزرگترین کاهش این بود که نگذاشتیم این تحریم‌ها به هدفش که پایان نظام در سال ۹۷ بود برسد.

 رئیس جمهور گفت: آن‌ها می‌خواستند به خیال خودشان پایان نظام را در سال ۹۷ جشن بگیرند، اما شکست خوردند و منزوی شدند؛ شما دیدید آن‌ها هر وقت به سازمان ملل آمدند حتی دوستان سنتی آن‌ها هم یاری شان نکردند و آن‌ها هم جلوی آمریکا ایستادند.

 آقای روحانی افزود: البته تحریم مردم ما را آزار داد و باید این آثار را کاهش بدهیم؛ اینکه مردم و همه در بخش اقتصادی حضور دارند این همان است که آثار تحریم را کاهش می‌دهد. اگر بتوانیم امسال در پایان سال ۹۹ رشد اقتصادی داشته باشیم نشان می‌دهد که توانسته ایم آثار تحریم را کاهش بدهیم، افزایش تولید نیز به منزله کاهش اثر تحریم هاست.

 رئیس جمهور گفت: در کنار هدف سلامت و معیشت مردم، هدف سوم ما تا پایان این دولت رونق و جهش تولید است؛ امروز شاهد این هستیم که در زمینه‌های مختلف حرکت خوبی آغاز شده است؛ شرکت‌ها و سرمایه گذاری‌های در مسیر رشد قرار می‌گیرد و ما شاهد این هستیم که روابط با همسایگان و کشور‌های دنیا رو به توسعه است.

 آقای روحانی با اشاره به اینکه جنگ قره باغ منتهی به این شد که مرز‌های ما آزاد شود و در اختیار همسایه ما یعنی آذربایجان قرار گرفت، افزود: آزادی سرزمین آذربایجان بسیار برای تحرکات اقتصادی ما موثر بود؛ اولین اثر این بود که درباره سد خداآفرین به توافقات نهایی برسیم که ان شاء الله هم از برق و هم آب بتوانیم از این سد استفاده کنیم. این سد می‌تواند ۱۲۰ هزار اراضی ما را آبیاری کند؛ همچنین یک حرکت مهمی در حوزه ترانزیت در غرب بوجود آمده است.

 رئیس جمهور ادامه داد: در شرق نیز آثار خوبی را شاهد بودیم، برای اولین بار از طریق ریل به افغانستان متصل شده ایم و این ریل به مزارشریف و آسیای مرکزی خواهد رسید. در منطقه جنوب شرق هم حرکت خوبی شروع شد و دو مسیر تجاری با پاکستان نهایی شد؛ مرز ریمدان فعال شد و مرز پیشین هم فعال خواهد شد و روابط ما با شرق یعنی پاکستان و افغانستان و هم در غرب و شمال و جنوب افزایش پیدا خواهد کرد و ما شاهد رونق که شامل تولید، تجارت و رشد اقتصادی می‌شود خواهیم بود.

 آقای روحانی با اشاره به اینکه یکی از مسایل مهمی که دولت دنبال می‌کند یعنی شفافیت و مبارزه با فساد است، گفت: کاری که این دولت در زمینه مبارزه با فساد و شفافیت انجام داده است باید از طرف محققین مقایسه شود؛ اولین کار این بود که فضای مجازی مناسب در اختیار مردم برای کسب و کار و اطلاعات قرار گرفت؛ اینکه بودجه ما همان روز که به نمایندگان مجلس ارایه می‌شود به همه مردم هم ارایه می‌شود بی سابقه است که کل بودجه در اختیار کل مردم قرار گرفته شود.

 رئیس جمهور افزود: شفافیتی که امروز وجود دارد که می‌توانیم همه مسایل و فعالیت‌های اقتصادی را در اختیار مردم قرار بدهیم یکی از راه‌های مبارزه با فساد است. اینکه همه بتوانند نقد و بیان کنند به مبارزه با فساد کمک می‌کند.

 آقای روحانی گفت: تلاش‌های ما تا پایان این دولت این است که دولت الکترونیک در بخش‌های مختلف رشد کند و ما در سامانه تجارت، حمل و نقل، مالیات، انبار‌ها و … شاهد تحول بزرگی خواهیم بود. مردم در آینده نزدیک خواهند دید که همه انبار‌ها و کالا‌های موجود اطلاعاتش در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 رئیس جمهور با اشاره به چهار لایحه مربوط به‌ای اف تی اف که دو مورد آن هنوز تصویب نشده است و در گیر و دار باقی مانده است، افزود: دستور رهبر انقلاب درباره اف‌ای تی اف راهگشاست و این بهترین راه برای مبارزه با فساد است و همه حرکت‌های مالی و پولی را روشن می‌کند.

 آقای روحانی با اشاره به دو کار بزرگی که این دولت انجام داده است، گفت: یکی از این کار‌ها در زمینه موسسات اعتباری غیرمجاز بود؛ این دکان‌های فساد بود که دولت آن‌ها را بست و هزینه زیادی برای بستن آن‌ها تحمل کرد. هم از لحاظ مالی و سایر جهات فشار زیادی تحمل شد و کار دیگر موضوع ادغام بانک‌های نیرو‌های مسلح بود که باعث شد همه بانک‌ها یکجا جمع شود و شرایط بهتری پیدا کند و برخی از آن‌ها که دچار مشکل بودند با این ادغام یک شرایط مالی روشن‌تر و مطمئن تری هم برای نیرو‌های مسلح و هم برای مردم بوجود خواهد آورد.

 رئیس جمهور افزود: مبارزه با فساد تا چابک سازی دولت و مساله کرونا و معیشت و رونق تولید همه به عنوان اهدافی است که تا پایان دولت با کمک مردم و حمایت و ارشاد‌های رهبر انقلاب ادامه خواهیم داد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =