«بیرجند» دومین مرکز استان سرد کشور| آخر هفته بارانی و برفی در استان

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: صبح امروز بیرجند بعد از شهرکرد با کمینه دمای شش درجه سلسیوس زیر صفر دومین مرکز سرد کشور بود.

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به شرایط جوی استان خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از امروز شاهد افزایش ابر در آسمان خواهیم بود و پنجشنبه شب تا اوایل هفته آینده با نفوذ توده‌های ناپایدار به جو استان بارندگی‌ها آغاز خواهد شد.

وی با اعلام اینکه صبح امروز بیرجند بعد از شهرکرد با کمینه دمای شش درجه سلسیوس زیر صفر دومین مرکز سرد کشور بود، عنوان کرد: صبح امروز به جز طبس در دیگر شهرستان‌های خراسان‌جنوبی کمینه دمای هوا به زیر صفر رسید.

کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از امروز تا جمعه ضمن افزایش نسبی دمای هوا قدری از شدت سرما و یخبندان کاسته خواهد شد، تصریح کرد: از پنجشنبه شب تا اوایل هفته آینده با نفوذ توده‌های ناپایدار انتظار داریم بارش‌ها از شمال غرب استان آغاز شود.

نخعی بیان داشت: طی روزهای جمعه و شنبه هفته آینده وزش باد شدید، بارش باران و برف در منطقه قابل پیش‌بینی است و از شنبه هفته آینده سرما و یخبندان شبانه مجدد در استان تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش دمای حدود هشت تا ۱۲ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود، مطرح کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای هفت درجه سلسیوس زیر صفر سردترن و بندان با ۱۹ درجه گرم‌ترین نقاط استان بودند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =