عمر جنگ اقتصادی به سر آمده است

رئیس جمهور گفت: اگر جنگ اقتصادی ۳۰ سال هم زمان ببرد مردم ایران ایستادگی خواهند کرد و عمر جنگ اقتصادی به سر آمده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای حسن روحانی در آئین افتتاح طرح‌های پتروشیمی ایلام، آذربایجان غربی و همدان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت عیسی بن مریم (ع) به همه مردم جهان و هموطنان مسیحی گفت: عیسی بن مریم برای مردم آن روزگار و این روزگار پر از برکت بوده است.
آقای روحانی با اشاره به اینکه امروز پنجشنبهِ زیبای افتتاح بود گفت: ارزش پروژه‌های افتتاحیه امروز یک میلیارد یورو بوده است؛ این در شرایطی است که ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان در یک روز در سه استان غربی کشور افتتاح صورت گرفت.
رئیس جمهور با تبریک به فرماندهان جنگ اقتصادی و مدیرانی که افتتاح‌های عظیم را در ایران به وجود آورده اند، اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد این طرح‌ها ساخت ایران و همه کار‌ها به دست جوانان ما صورت گرفته است؛ این ضربه بزرگی به استکبار جهانی بود که می‌خواست این روز‌ها ایران تعطیل و همه کارخانه‌ها بسته باشد و مردم در صف دریافت مواد ضروری زندگی شان باشند، اما در این سه سال جنگ اقتصادی چنین چیزی در ایران اتفاق نیافتاد و اگر این جنگ سی سال هم ادامه پیدا کند باز هم مردم ایستادگی می‌کنند.
آقای روحانی ادامه داد: البته من فکر می‌کنم عمر این جنگ اقتصادی به سر آمده است و آن کسی که فرماندهی این جنگ را به دست گرفته بود در هفته‌های آخر عمر سیاسی خودش است و این ملت برای همیشه تاریخ زنده می‌ماند و همان گونه که در طول تاریخ سربلند بوده، سربلند خواهد بود.
رئیس جمهور گفت: در این جنگ اقتصادی خیلی از هدف‌ها مورد نظر دشمن بود، اما عمده تمرکز در دو بخش نفت و بانک بوده است؛ این دو بخش مورد بمباران‌های روزانه دشمن قرار گرفت، اما فرماندهان مقابله با این جنگ اقتصادی همچنان به خوبی ایستاده اند و در سال ۹۹ ما ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی را تا پایان سال افتتاح خواهیم کرد؛ امروز به دهمین طرح رسیدیم و هفت طرح دیگر باقی مانده است.
آقای روحانی با شکرگزاری به درگاه خداوند گفت: ۳۸ پنجشنبه اینجا جمع شدیم و افتتاح‌های بزرگ داشته ایم و امیدواریم تا پایان سال بقیه افتتاح‌ها را هم انجام بدهیم.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 11 =