پژوهشکده مجازی حضرت بقیه‌الله(عج) فرصتی مناسب برای آموزش و محتواسازی بسیجیان

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان‌جنوبی گفت: پژوهشکده مجازی حضرت بقیه‌الله(عج) فرصتی مناسب برای بسیجیان جهت آموزش و محتواسازی است و بسیجیان می‌توانند از محتوای آموزشی آن استفاده و بهره لازم را ببرند.

مرتضی عظیمی‌فر امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در جشنواره مالک‌اشتر، پژوهشکده مجازی علمی و آموزشی حضرت بقیه الله(عج) بسیج علمی و پژوهشی خراسان‌جنوبی، به‌عنوان پژوهشکده برتر، رتبه اول را کسب کرد و مورد تشویق قرار گرفت.

وی بیان داشت: این پژوهشکده با هدف کمک به گفتمان‌سازی جهاد علمی، آموزش‌های مجازی با توجه به وجود ویروس کرونا و تأثیر‌گذاری آن در فضای مجازی ایجاد شده است.

دلایل موفقیت پژوهشکده مجازی حضرت بقیه‌الله(عج)

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان‌جنوبی با اشاره به جدید بودن فعالیت‌های این پژوهشکده در بین رده‌های بسیج علمی و پژوهشی در کشور، افزود: یکی از علت‌های موفقیت این پژوهشکده بسترسازی آن در فضای مجازی و بالتبع حذف محدودیت مکانی در تعامل با مخاطبان و در دسترس بودن بوده است که همچنین با توجه به شرایط کرونا، رغبت مخاطبان برای استفاده از این شبکه بیشتر بوده است.

عظیمی‌فر عنوان کرد: این پژوهشکده یک راه ارتباطی با پژوهشگران، مبتکران و مخترعان است که در آن کتاب‌ها و مقالات در حوزه‌های علوم انسانی، پزشکی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، کارآفرینی و غیره ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین در فضای این پژوهشکده، نمایشگاه مجازی از محصولات تولید شده توسط مخترعان استان ایجاد شده است.

آرائه آموزش‌های مجازی و غیرمجازی در پژوهشکده حضرت بقیه‌الله(عج)

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی ادامه داد: در این پژوهشکده مجازی مباحث آموزشی نیز دنبال می شود که در این خصوص دو نوع آموزش آفلاین از طریق فایل های پی دی اف و آموزش های آنلاین در قالب کلاس و وبینار ارائه می شود.

عظیمی‌فر اظهار داشت: دریافت عناوین پژوهشی پیشنهادی پژوهشگران و ارائه پروپزال‌های مورد نیاز مبتکران و مخترعان در خصوص پروژه‌های آماتور و نیمه حرفه‌ای نیز از دیگر آیتم‌های این پژوهشکده مجازی است.

وی افزود: ظرفیت دیگری که در این پژوهشکده فراهم شده است، فضایی برای درج و انتشار اخبار علمی و پژوهشی استان است.

احصاء ۴۷ موضوع پژوهشی

مسئول بسیج علمی و پژوهشی خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت پژوهشکده مجازی حضرت بقیه‌الله(عج) در بسیج علمی، عنوان کرد: این فضا فرصتی مناسب برای بسیجیان جهت آموزش و محتواسازی است و بسیجیان می‌توانند از محتوای آموزشی آن استفاده و بهره لازم را ببرند.

عظیمی‌فر بیان داشت: پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج نیز بر عهده بسیج علمی است که اقدامات پژوهشی خوبی در آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در بسیج علمی توانسته‌ایم ۴۷ موضوع پژوهشی را احصا کنیم، گفت: از این تعداد، دو موضوع نیاز اساسی جامعه ما است که به پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج ارجاع شده است.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =