پرواز پهپاد‌های انتحاریِ برد بلند

در مرحله اصلی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش، پهپاد‌های انتحاریِ برد بلند با طی مسافت ۱۴۰۰ کیلومتر از سواحل مکران، هدف پیش‌بینی شده را در منطقه رزمایش با موفقیت منهدم کردند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

در این از این رزمایش، کوادکوپتر‌های تاکتیکی رزمیِ نیروی زمینی، با رهاسازی بمبلت‌های کوچک، هدف سطحی خود را با موفقیت منهدم کردند. بکارگیری ریزپرنده تاکتیکی زنبورِ بدون خلبان برای انجام عملیات شناسایی و ارسال برخط تصاویر به مراکز کنترل و فرماندهی، از دیگر اقدامات موفق این رزمایش بود. در بخش دیگری از این رزمایش، پهپاد‌های شرکت کننده با بهره گیری از هوش مصنوعی به پرواز در آمدند.

همچنین پرواز پهپاد عمود پرواز پلیکان از روی شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جنوب کشور و انجام عملیات شناسایی و گشت دریایی از دیگر اقدامات این تمرین پهپادی بود.

معاون عملیات و سخنگوی تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش با بیان اینکه برای تمام تهدیدات هوایی، زمینی و دریایی طرح‌های عملیاتی متناسب پیش‌بینی شده است، گفت: با تلاش جهادگران ارتش جمهوری اسلامی ایران مداومت پروازی پهپاد‌های انتحاری ارتش به صوررت مستمر تا ۲۰۰۰ کیلومتر و با تهمیداتی ۴ هزار کیلومتر افزایش یافته است. امیر دریادار موسوی افزود: در مراحل مختلف این تمرین، داوران و تیم‌های ارزیاب قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا و ستاد کل نیرو‌های مسلح نظارت مستقیم داشتند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =