افزایش نسبی آمار کرونا در پایتخت

فرمانده ستاده مدیریت بیماری کرونا درکلانشهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در پایتخت شاهد افزایش نسبی در آمار‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

آقای دکتر علیرضا زالی درباره ارزیابی خود از روند افزیشی آمار کرونا در تهران افزود: ما در ۲۴ ساعت گذشته شاهد افزایش نسبی در آمار هستیم با اینکه تا ۲۴ ساعت قبل آمار ما در تهران رو به تنزل بود، اما آمار ۲۴ ساعت اخیر نشان دهنده خیز ملایم است که می‌تواند زنگ خطر جدی باشد.
وی گفت: طبیعتاً در روز‌های آتی این آمار باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و باید در روز‌های آینده زیر نظر داشته باشیم که آیا این یک تغییر گذرا و ۲۴ ساعته است یا اینکه به یک الگو تبدیل می‌شود.
او افزود: اکنون قضاوت در این خصوص زود است، اما نخستین بار ما در طول چند روز اخیر تعداد بیماران جدید بستری مان در بخش کرونا به ۳۰۹ نفر رسیده است که طبیعتاً این روز‌ها این آمار همیشه زیر ۲۵۰ نفر بود، اما امروز ۳۰۹ بستری داشتیم که از این تعداد ۱۳۱ بیمار در مراقبت ویژه بستری شدند تا مدت‌ها تعداد بیماران بستری ما در بخش مراقبت‌های ویژه زیر ۱۰۰ نفر بود.
وی گفت: تعداد مراجعان بخش سرپایی ما نیز در حوزه درمان افزایش مختصری نشان می‌دهد که به هزار و ۹۷۰ نفر رسیده است که این خیزی را نسبت به روز‌های گذشته نشان می‌دهد.
فرمانده ستاده مدیریت بیماری کرونا درکلانشهر تهران افزود: معمولاً زود رس‌ترین علائم تغییر در آمار در مراجعان سرپایی ماست که این تغییر را ما اکنون شاهد هستیم و بعد از آن در میزان بستری جدید و عمومی است.
آقای دکتر زالی گفت: اگر چه تعداد بیماران بستری کلی در تهران امروز هزار و ۸۰۰ مورد است که نسبتا به روز‌های قبل کاهش را نشان می‌دهد و تعداد موارد بستری موجود در بخش‌های مراقبتی ویژه ما ۷۳۰ بیمار است که باز هم کاهش را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.
وی افزود: تنها شاخصه‌ای که در ۲۴ ساعت گذشته تغییر داشت تعداد جدید بستری در بخش‌های عادی و مراقبت ویژه است که اگر این افزایش آمار فقط در ۲۴ ساعت اخیر باشد و تکرار نشود چندان اهمیتی ندارد، اما اگر ۴۸ ساعت آینده این آمار رو به افزایش باشد می‌تواند زنگ خطر جدی برای شکنندگی این شرایط و استمرار وضعیت قبلی تهران باشد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =