واکسن ایرانی کرونا، پایان بهار ۱۴۰۰ در بازار

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن ایرانی کرونا در بهترین شرایط تا پایان بهار ۱۴۰۰ وارد بازار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران و حمید عمادی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا میهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارم بهمن ۱۳۹۹ در شبکه دوم سیما بودند.

 

بیگلری در این گفتگو که با موضوع واکسن های ایرانی کرونا انجام شده بود، گفت: در بهترین شرایط در ماه‌های پایانی بهار سال آینده واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه خواهد رسید، پس در موازات این مدت، با ساز و کار کوآکس با میزان ۱۶/۸ میلیون دُز باید واکسن خریداری کنیم، البته در همین راستا با سایر شرکت‌های داروساز خارجی هم مذاکراتی انجام شده است.

 

 

او همچنین از واردات تعداد محدودی واکسن کرونا در ماه جاری خبر داد و افزود: این محموله وارداتی برای گروه‌های اولویت داری همچون افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای و همین طور کادر درمانی خواهد بود، البته در همین بین کادر درمان اولویت بالاتری داراست.

حمید عمادی نیز درباره انواع ویروس کرونا در دنیا و احتمال بی اثر شدن واکسن ها بر اثر جهش این ویروس توضیحاتی ارائه کرد.

 

 

 حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط تلفنی با این برنامه در خصوص شائبه بازگشایی‌ها در برخی مشاغل و فعالیت‌ها گفت: مجوز هیچ گونه بازگشایی صادر نشده بلکه طبق بخشنامه، با تغییر وضع قرمز به نارنجی و نارنجی به زرد، یکسری محدودیت‌ها به طور اتوماتیک لغو و لزوم اجرای آن‌ها برداشته می‌شود.

 

او ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهر‌های با وضع آبی، الزام رعایت پروتکل‌ها حذف و سایر فعالیت ها؛ لازم الاجراست.

 

قاسمی همچنین از طرح موضوع تمهیدات ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز گفت و افزود: در جلسه کمیته بررسی به این موضوع پرداخته خواهد شد و نتیجه به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام خواهد شد که در صورت تصویب ستاد و تأیید ریاست جمهوری، شنبه آینده برای اجرا ابلاغ می‌شود.

 

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 8 =