احضار سفیر روسیه در اتحادیه اروپا

بروکسل روز دوشنبه سفیر روسیه در اتحادیه اروپا را احضار کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

پس از آن که مسکو تصمیم گرفت هشت مسئول اتحادیه اروپا از جمله رئیس پارلمان اروپا و یک عضو کمیسیون اروپا را تحریم کند، سفیر روسیه در بروکسل توسط نهاد‌های اروپایی احضار شد.
سخنگوی جوزپ بورل مسئول بلندپایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد سفیر روسیه احضار شده و قرار است خود را به مسئولان کمیسیون اروپا و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا معرفی کند. قرار است در این فرصت مراتب اعتراض شدید اتحادیه اروپا به تصمیم اخیر مسکو در رابطه با تحریم مسئولان اتحادیه اروپا به سفیر روسیه ابلاغ شود.
به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، روسیه روز جمعه اعلام کرد هشت مقام اتحادیه اروپا از جمله دیوید ساسولی رئیس پارلمان اروپا، ورا یورووا نایب رئیس کمیسیون اروپا، یورگ رائوپاخ دادستان برلین و ژاک مر نماینده فرانسوی پارلمان اروپا و گزارشگر ویژه پرونده مسمومیت الکسی ناوالنی در مجمع پارلمانی شورای اروپا دیگر اجازه ورود به خاک روسیه را ندارند.
اتحادیه اروپا این تصمیم دولت روسیه را به شدت محکوم کرده است. روسیه پس از آن چنین تحریم‌هایی اعمال کرد که پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه‌ای اقدامات روسیه را محکوم و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی بر ضد روسیه را خواستار شد.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 16 =