وعده فرمانده سنتکام به الکاظمی

ژنرال مک کنزی فرمانده نیرو‌های آمریکا در آسیای غربی روز پنجشنبه با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دیدار و درباره خروج زمانبندی شده نظامیان جنگی ائتلاف آمریکایی از خاک این کشور گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

با گذشت حدود دو ماه از گفت وگوی راهبردی میان بغداد و واشنگتن که توافقات مختلفی از جمله در مساله نظامی و خروج نیرو‌های خارجی در عراق حاصل شد، اما تاکنون اقدامی در راستای این توافقات صورت نگرفته است.

مفاد توافق شده این گفتگو پس از چندی با اظهارات مک کنزی در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. مک کنزی گفته بود که ارتش آمریکا نه دائما از عراق خارج می‌شود و نه چشم انداز نزدیکی برای خروج می‌بیند. این اظهارات در عراق بسیار جنجال به پا کرد و شخصیت‌های متعدد سیاسی از احزاب مختلف خواهان موضع گیری دولت عراق در برابر این اظهارات شدند.

دفتر نخست وزیری عراق عصر پنجشنبه با انتشار اطلاعیه کوتاهی از دیدار مک کنزی و مصطفی الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق خبر داد.

در این دیدار که “متیو تولر” سفیر آمریکا در بغداد نیز حضور داشت؛ مک کنزی و الکاظمی “روابط عراق و ایالات متحده آمریکا و ائتلاف (آمریکایی) ” را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ائتلاف آمریکایی مدعی است با دعوت دولت عراق و برای مبارزه با داعش در عراق حضور دارد و در این دیدار نیز طبق گفته دفتر نخست وزیری “تحولات میدانی و هماهنگی‌های مشترک در جنگ با داعش و نیز پیشرفت چشمگیر توانایی‌های نیرو‌های مسلح عراق” بررسی شد.

دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که در دیدار امروز مک کنزی و الکاظمی توافق شد که اولین جلسه کمیته فنی تخصصی تشکیل شود تا مکانیزم‌هایی برای اجرای مفاد دور سوم گفتگوی استراتژیک بین عراق و ایالات متحده و نیز “عقب نشینی نیرو‌های جنگی” ائتلاف آمریکایی از عراق ایجاد شود.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =