جو آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور

سازمان هواشناسی جوی آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا ۳ روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و فقط در استان‌های حاشیه دریای خزر مثل گیلان، مازندران، گلستان و شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل و ارتفاعات شمال شرق واقع در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش‌های خیلی خفیف و پراکنده و موقتی اتفاق خواهد افتاد.

در نواحی جنوبی با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی و پدیده مانسون هند قسمت‌هایی از جنوب شرق کشور یعنی جنوب سیستان و بلوچستان همچنین نواحی شرقی استان هرمزگان مثل منطقه بشاگرد و ارتفاعات کرمان طی سه روز آینده بارش‌های خفیف و پراکنده پیش رو خواهیم داشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی وزش باد پدیده غالب در کشور است و در نواحی غربی از شمال غرب نواحی غربی و جنوب غرب کشور فردا وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود، ضمن اینکه در استان‌های تهران، سمنان و قم نیز روز دوشنبه وزش باد نسبتاً شدید پیش رو خواهیم داشت.

برای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در نواحی شرقی شدت می‌گیرد که متاسفانه در برخی نقاط باعث تولید گرد و خاک خواهد شد. آب‌های شمالی و جنوبی کشور برای امروز مواج است. دریای خزر و همچنین دریای عمان و خلیج فارس مواج خواهد و دلیل آن هم چیزی جز وزش باد و انتقال انرژی باد به سطح بالا نیست.

تهران امروز آسمانی صاف دارد و پیش بینی می‌شود امروز دما در تهران در گرم‌ترین ساعات به ۳۸ درجه برسد.

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − چهار =