تدارک برای دهه کرامت

میلاد حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر مبارک . همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) و آغاز دهه کرامت ، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) گلباران شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 حضرت معصومه در سال ١٧٣ هجری قمری از مادری پاک و منزه متولد شد. مادری که در طهارت و نجابت شهره بود و دختری را به دنیا آورد که شبیه ایشان در طول تاریخ هرگز زاده نشد، چرا که حضرت معصومه نمونه‌ی بارز یک بانوی پاک و طاهره بودند. ایشان به عنوان سرور زنان عالم، تقیه، رشیده عابده، محدثه، حمیده، رضیه، مرضیه، صدیقه و طاهره معرفی شده اند و در مقام عصمت یعنی عالیترین مرتبه‌ی پاکی و معنوی قرار داشتند.

خداوند به سبب طهارت و پاکی ایشان را شفاعت دهنده در آن دنیا قرار داده اند. ایشان از همان دوران کودکی بار‌ها و بار‌ها شاهد ظلم و ستم‌های وارده به خاندان پاکشان بودند و بعد از شهادت پدر بزرگوارشان امام موسی بن جعفر تحت سرپرستی برادر بزرگوارشان امام رضا قرارگرفتند و در سال ٢٠١ در حالیکه در اوج جوانی بودند و فقط ٢٨ سال سن داشتند به سوی معبود شتافتند و در شهر قم به خاک سپرده شدند.

جشن‌های دهه کرامت از امشب و همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا سالروز میلاد امام رئوف آقا علی بن‌موسی‌الرضا (ع) ادامه دارد.

در آستانه سالروز میلاد خجسته حضرت معصومه (س) و نزدیک شدن به سالروز ولادت باسعادت امام رضا (ع)، حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران و مجاوران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

 

جشن‌های دهه کرامت همه‌ساله توسط آستان قدس رضوی با برگزاری آیین‌های باشکوه از جمله گلباران حرم، گل‌آرایی، آذین‌بندی، پذیرایی از زائران، برنامه‌های آموزشی، محافل قرآن، برنامه‌های کودکان و نوجوانان، سخنرانی، مدیحه‌سرایی و… برگزار می‌شود.

اما از سال گذشته و با شیوع کرونا این برنامه‌ها به صورت محمدود‌تر و با محوریت رسانه‌ها برگزار شد و تمهیدات بهداشتی مفصلی هم برای سلامت زائران اندیشیده شد که همان زمان در گزارش‌هایی مفصل به آن‌ها پرداخته شد.

امسال هم درحالی به استقبال دهه کرامت می‌رویم که شیوع کرونا همچنان ادامه دارد و مسئولان حرم ضمن طراحی برنامه‌های مختلف و متنوع، تمهیداتی هم برای رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اندیشیده‌اند.

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + ده =